Skip to main content
Vraag

Apparaten niet zichtbaar in het netwerk

• July 18, 2025
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Hoi,

Wanneer ik audio wil streamen naar mijn receiver is deze vaak niet zichtbaar. Ik gebruik bijvoorbeeld de app BubbleUpnp/Mconnect. Als ik de experiabox herstart is deze wel weer zichtbaar.  Maar dat wil ik niet dagelijks doen. Mijn reciever is een hegel, de exeriabox is rechtstreeks gekoppeld. Ik verwacht niet dat men met een oplossing komt.  Dus ik zal een router voor na de experiabiox moeten aanschaffen, hebben jullie tips?

5 reacties

• July 18, 2025

Neem dan een Fritzbox. Die gebruik je gewoon in de plaats van de Experiabox. De Experiabox kan je dan in de kast leggen. Zo heb je niet 2 routers achter elkaar staan.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Skippy_gj dat is natuurlijk niet praktisch. Zijn er bepaalde poorten die deze apps gebruiken? Misschien kan je dan deze forwarden naar het specifieke IP-adres van de streamer?

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2025

Dag Remco, ik snap dese oplossing niet. Want als ik opnieuw opstart werkt het wel, hoe is de link dan met port forwarding.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb niet direct ervaring met deze opstelling dus ik dacht dat wellicht een vast ip-adres voor de receiver als portforwarding een oplossing zou kunnen zijn om te testen. Het is een tikkeltje lastig om op een afstand te beoordelen waar dit fout gaat in de keten.

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

kan ik gewoon een router achter de experiabox aansluiten waarbij ik de  experiabox alleen gebruik als modem? Ik wil dan dus ook de  tv ontvangers aansluiten op de nieuwe router. Is er ergens een beschrijving welke instelling ik dan moet gaan gebruiken?