Afgelopen maandag 02-01-2023 KPN glasvezel binnengehaald op een KPN abonnement met hoogstaande verwachting. Mijn WiFi netwerk van 3 Apple Extreme Airports heeft fantastisch stabiel gedraaid toen ik nog bij Ziggo mijn internetabonnement had lopen. Sinds maandag echter niets dan ellende. Om de minuut valt het WiFi netwerk van de Extremes uit. Alles geprobeerd, kabels vervangen etc. Alle drie de access points doen het niet in combinatie met de Box 12.
Instellingen op de Apple devices is nu met statische IP, zo ook in de Box 12 ingesteld, geen ipv6 verbindingsdeling, correcte DNS server en router IP's.
AP's zijn bedraad via een switch met de modem verbonden. Nogmaals, met het ziggo modem werkte het als een zonnetje. In de Log van de Box12 modem verschijnt regelmatig een tr-069 melding, hetgeen kennelijk een KPN contact poging is om te checken of de software een update vereist. Ik heb echter de afgelopen dagen ELKE MINUUT zo'n TR-069 attempt gehad. Moet ook niet de bedoeling zijn denk ik?
Enfin, duidelijk is dat de extremes van Apple kennelijk geen goede band hebben met de Box 12.
Heeft iemand een tip over de juiste instellingen in de extremes? Moet hier iets bijzonders worden ingesteld?
Ik heb hier nu een bedraad laptopje aan de switch hangen en die haalt met gemak meer dan 950 Mbps. Dus aan de bedrade connectie kan het niet liggen.
Overigens, als ik naast het modem sta, en ik ben aangesloten op de WiFi van het Box12 modem zelf, dan is de max snelheid slechts rond de 12 Mbps…… dus ook hier al VEEL te traag.
Televisie werkt overigens naar behoren.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan verstrekken….