Skip to main content

Vanuit mijn Telfort abonnement heb ik al heel wat jaartjes een Arcadyan VGV7519 router (Experia V8?).

Kan iemand mij aangeven wat de levensduur is, of anders gezegd, hoe lang Telfort/KPN met hun routers doen voordat deze vervangen wordt door een nieuwe?

Op zich hoeft hij van mij niet steeds vervangen te worden, maar ik zou bijvoorbeeld ook langzaamaan gebruik willen gaan maken van 5 ghz wifi, ook omdat ik het gevoel heb dat de kanalen van 2.4 ghz in de buurt best druk in gebruik zijn.

 

10 jaar moeten ze wel meegaan. Modems voor de v8 worden wel vervangen en de overige alleen als er sprake is van een defect.


Je kunt ... bij KPN, als je dus klant bent bij KPN ... de WiFi manager doen en dan 2 Experia WiFi's scoren. Die ondersteunen WiFi 5 GHz. 


Hallo @Nick83 , zoals @bnwgraaf  schrijft is hij Telfort-klant en kan hij zijn vraag beter binnen het Telfort-forum stellen.

Maar om als Telfort-klant een advies aan @bnwgraaf  te geven, koop een dual-band access-point en je beschikt over 2 banden.

 


Hi @bnwgraaf. We hebben (voor zover ik weet) geen vast aantal jaren hoe lang een modem meegaat, maar wat de heren hierboven aangeven klopt wel ongeveer. De V8 wordt bij KPN bijvoorbeeld niet meer geleverd, maar als iemand dat modem heeft en gewoon werkt, dan wordt ‘ie (nog) niet pro-actief vervangen. Op dit moment leveren we alleen nog de V10(A) en de V12 aan klanten. Als het puur gaat om de internetsnelheid (5Ghz), bieden we een oplossing via de Wifi Manager. Dit gaat zoals gezegd dus wel specifiek over KPN, en niet Telfort.


We hebben niets meer van je gehoord @bnwgraaf dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!