Skip to main content

Vandaag onze nieuwe ontvanger Artis van de kpn ontvangen eerst de afstandsbediening geprogrammeerd dat was met mijn oude kastje makkelijker in het systeem en afstandsbediening vinden en klaar daar kreeg je dan het verzoek of je een receiver of dvd wou koppelen even op ja drukke en dan vond hij je receiver , helaas bij dit kastje lukt het ons niet met de kpn gechat en die kon ons niet verder helpen omdat dit om rand aarde apparatuur gaat .

wie kan ons helpen  want nu moeten wij nog met twee of drie afstand bedieningen in de weer.

alle ideeën zijn welkom

😀

 

Als dit gaat om de Arris VPI5202 dan is de mogelijkheid om andere apparatuur aan te sturen inderdaad beperkt omdat het apparaat geen HDMI-CEC ondersteund.

De meegeleverde afstandsbediening kan wel met de meeste TV's gekoppeld worden zodat je een ingang kan kiezen en het volume kan regelen. Verder houdt het op vrees ik.


Dank u wel maar tv werkt prima met de afstandsbediening maar wil het gewoon via mijn deon doen zodat ik maar een afstandbediening hebt 

geen idee welke Arris ontvanger dit is waar kan ik dit vinden welke ontvanger dit is ? 
alvast bedankt voor uw reactie 


Dank u wel maar tv werkt prima met de afstandsbediening maar wil het gewoon via mijn deon doen zodat ik maar een afstandbediening hebt 

geen idee welke Arris ontvanger dit is waar kan ik dit vinden welke ontvanger dit is ? 
alvast bedankt voor uw reactie 

Het type staat onder andere op de doos waar hij in zat. Alles met 1 afstandbediening gaat helaas hier mee niet lukken vrees ik 


Het staat meestal ook onder- of achterop de ontvanger zelf. 


Even opgezocht en het gaat om de  Vip5202 HDMI Arris zwarte  ontvanger 

dat zou mooi balen zijn als wij elke x meerdere afstandsbedieningen moeten gebruiken .

maar als het zo is dan is het niet anders helaas gemak dient de mens zeggen ze alleen bij de kpn blijkbaar niet 😀


De VIP5202 (heb ik zelf dus ook) ondersteund geen HDMI-CEC dus. Het gaat niet lukken om met de afstandsbediening daarvan alles aan te sturen. Je kan hem wel koppen aan je TV (https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm) maar daar houdt het bij op.

De enige oplossing om alles met één afstandsbediening te bedienen is gebruik te maken van afstandsbediening zoals van Harmony (https://www.logitech.com/nl-nl/harmony-universal-remotes), maar dat is niet goedkoop. Maar het werkt wel.

Sorry voor het min of meer slechte nieuws. Succes in ieder geval!


Ik heb een OLED tv en soundbar van LG met een 8001 ontvanger van KPN. Verder een LG LCD TV met een 2952V2. Ik kan alle door KPN ondersteunde functies bedienen via de AB's van KPN. 


Ik heb een OLED tv en soundbar van LG met een 8001 ontvanger van KPN. Verder een LG LCD TV met een 2952V2. Ik kan alle door KPN ondersteunde functies bedienen via de AB's van KPN. 

Dan praat je over een soundbar waar eigenlijk verder vrij weinig op te regelen is. 
De TS zal met de AB van KPN nooit andere sources kunnen selecteren, Spotify muziek opstarten op de HEOS, multiroom instellingen maken, etc…

 

HDMI-CEC is een mooi iets, maar KPN kiest er voor om het niet te ondersteunen en alleen een aantal basisfuncties te koppelen aan hun eigen AB, zoals volume, inputsource & de cursor (zelfs maar tijdelijk).


De VIP5202 (heb ik zelf dus ook) ondersteund geen HDMI-CEC dus. Het gaat niet lukken om met de afstandsbediening daarvan alles aan te sturen. Je kan hem wel koppen aan je TV (https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm) maar daar houdt het bij op.

De enige oplossing om alles met één afstandsbediening te bedienen is gebruik te maken van afstandsbediening zoals van Harmony (https://www.logitech.com/nl-nl/harmony-universal-remotes), maar dat is niet goedkoop. Maar het werkt wel.

Sorry voor het min of meer slechte nieuws. Succes in ieder geval!

Dank u wel voor het reageren 

dat is jammer wij hadden ook een Harmony is ook niet alles vooral als de kpn het signaal van de wifi veranderd dan is je harmony ook van slag 

maar het is niet anders dan maar met twee afstandsbedieningen 

bedankt voor u reactie 👍🏻


Wat wil je bedienen met de afstandsbediening van kpn? Alleen het geluid van de Heos? Dus Hard/zacht/mute als er bv tv wordt gekeken?

 

Als ik zo op inet rondkijk, is dit wel in te stellen als ik het goed lees,...


Ja inderdaad dat hadden wij eerst ook met de oude 4 K witte ontvanger van de kpn 

maar nu met de nieuwe ontvanger krijgen wij het niet voor elkaar


Ja inderdaad dat hadden wij eerst ook met de oude 4 K witte ontvanger van de kpn 

maar nu met de nieuwe ontvanger krijgen wij het niet voor elkaar

Dat zou in principe wel moeten werken. Maar het klinkt wellicht vreemd, maar dat gaat via de TV lopen die het vervolgens wel via HDMI-CEC doorgeeft aan je Denon Systeem.

Ga naar deze site:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

Kies de juiste afstandsbediening en volg de stappen. Je moet hierbij kijken naar je merk TV en daar de code van invoeren.

 


Nee, ik denk eerder dat TS de kpn afstands wilt koppelen aan de Heos. Niet andersom,… Dit dien je dan in te stellen in de App? van Heos (geen id, ik ben een Sonos gebruiker) Daar moet ik de kpn afstands ook koppelen in de app, om geluid van tv/sonos over mijn sonos te kunnen bedienen) Denk dat Heos ook wel zo zou werken.

Dit al gevonden/gelezen?  https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5717/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNTgzNzgwMTIwL2dlbi8xNTgzNzgwMTIwL3NpZC9mVW9SUnVidUJuaVhLZlFlVUJjTzk4eUNpd1JUMmtLU1JrdFd3blhPTnlzSnVYT0FCajVyMjd4NVltVnQzRXFzcHpNSkU5anE0QV9hRTBxWmg0bmxzNCU3RW0lN0VFS2dLOWgxZmU3SFJXYTJyZHkxaXRJUEozZ05Vd2l3JTIxJTIx

 


Beste @Droopy07, welkom! Leuk dat je je vraag op het forum stelt. Ik zie dat je al heel veel informatie hebt gekregen. Is het daarmee gelukt of loop je nog ergens tegenaan? Laat het gerust weten!


Het is nog steeds niet gelukt ik kan het geluid van de tv niet met de kpn afstandsbediening harder of zachter zetten dus hebt ik de Denon afstandsbediening nodig hier voor 

weet u nog tips


Excuses voor de late reactie! Voor zover ik weet, kan je met de KPN afstandsbediening alleen het geluid van de tv-ontvanger regelen. Als je er een versterker tussen hebt zitten, zal je inderdaad die afstandsbediening moeten gebruiken. 


@Droopy07, Zag je vraag en heb mogelijk een oplossing voor je. Was hier ook naar op zoek. 
Mijn HEOS Bar kan ik eveneens niet via het koppel menu van de Arris koppelen. Volume knoppen reageren alsof het mute knoppen zijn. 
Maar, via de HEOS APP op een smartphone kan je de volume knoppen inleren. Open hiervoor de HEOS APP, ga naar muziek(onderaan), tandwiel(bovenaan), mijn apparaten, je apparaat(HEOS bar inmijn geval), afstandsbediening, IR-Bediening en volg daar de stappen(4x drukken op knop die je in wilt leren)

Bij mij doet dat de truc😀

De tv aan/uit knop kon ik wel in leren via het menu.

Hopelijk kan je hier iets mee. 
 


@Droopy07,yep net geprobeerd werkt hier ook thnx