Goedeavond!
Ik heb twee Arris VIP2952 v2 tv ontvangers. Deze zitten aangesloten aan mijn super snelle gevirtualiseerde gigabit pfsense netwerk. Dit heeft altijd uitstekend gewerkt!
Sinds ongeveer een maandje zijn beide tv-ontvangers heel erg traag en instabiel en hierdoor compleet waardeloos geworden. (toevallig ongeveer sinds nieuw menu update geloof ik)
Bepaalde zenders werken slecht, tv gids is traag, terugkijken werkt vrijwel niet ontvangers worden compleet unresponsive op IR signalen (rode lampje ontvanger blijft aan) en lopen compleet vast.
Compleet opnieuw opstarten duurt soms wel 30min waarbij de tv ontvanger ongeveer 15min op 95% blijft haken. Hierna werkt de tv ontvanger niet beter.
een “frisse start” (lees “fabrieksinstellingen”) heeft geen enkel nut. de decoder wil direct te nieuwste (blijkbaar) te zware updates installeren en doet het na enkele uren weer slecht.
Mijn netwerk ligt het niet aan, firewalls, priorities en multicasting zijn juist ingesteld en hebben altijd goed gefunctioneerd. ook is mijn lijnsnelheid gewoon stabiel tussen de 700 en de 1000 mbit met een ping van 5ms.
omdat ik de vraag al aan zie komen. Wat zit er nog meer aan je netwerk??, Ik heb het al eens met alleen de ontvangers op mijn netwerk geprobeerd. dit probleem blijft. En: “GeBrUiK dE exPeriA dOos eEns?” Dit is geen optie. deze heeft de KPN monteur ingenomen van mij toen ik mijn glasvezel aansluiting heb laten ombouwen t.b.v. een eigen modem/router. volgens hem moest dit. Leek mij wel handig te behouden voor dit soort situaties maar dit mocht absoluut niet!
Heb al met kpn gebeld, Deze konden uiteraard mijn netwerk niet doorpiepen. Dus deze zouden voor mij een nieuwe experiadoos regelen zodat ik het op de “officiele” manier uitvogelen kan met hun. anderhalve week later, nog niks terug van gehoord….. en nog niks ontvangen…
Nieuwe decoders krijgen was uiteraard ook geen optie! enkel alleen als ze ECHT defect zijn…. Wat ze voor mij op dit moment zijn…
Aangezien ik een eigen pfsense firewall gebruik dacht ik laat ik de community eens raadplegen voor ik nog eens een uur bellen ga!
Misschien komen we er zo wel samen uit.
p.s. Mocht het zo simpel zijn als gewijzigde firewall rules etc. etc. t.b.v. ip-tv sinds de nieuwe menu update hoor ik dit graag!!!