Skip to main content

Goedenavond!

 

Na lang zoeken op het internet ben ik nog niet veel wijzer geworden.

Over een maand ga ik mijn nieuwbouw woning in waar wij glasvezel krijgen, 1Gbit/s

Na wat onderzoek over de Experiabox V12 gaat deze via Wifi6 niet de snelheid van 1Gbit/s kunnen verspreiden door ons appartement.
Uiteraard is dat via WiFi niet mogelijk, maar aangezien ik zo’n hoog mogelijke WiFi snelheid wil is mijn oog gevallen op de Asus RT-AX58U


Ik had voor ogen de Asus als enigste WiFi punt te gebruiken, maar ik word er niet wijzer van hoe ik dit gemakkelijk kan instellen.
Is de Asus gemakkelijk met een UTP kabel te verbinden met de Experiabox als AP, en haalt hij dan ook de hogere snelheden die de Experiabox zelf niet haalt?
Of moet ik diep in de instellingen gaan graven om dit in te stellen.



De post van @wjb was voor mij als hogere wiskunde..

Hopelijk kan iemand dit in ‘Jip en Janneke’ taal uitleggen :)

 

Zet de Asus in bridge-mode en sluit hem met zijn WAN poort aan op een LAN poort van de Experia/KPN Box.

Klaar is Kees.

 

Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of je met de geleverde Experia/KPN Box niet een goede dekking in jouw appartement. Weet dat je de Experia/KPN Box ook rustig in de woonkamer kunt plaatsen, zolang hij maar met een netwerkkabel op de NTU/ONT is aangesloten.


Klinkt een stuk simpeler dan ik op alle fora heb gelezen! Bedankt alvast :)

Haalt de Experiabox zelf ook goede snelheden over WiFi? Op het internet vind ik niet veel positieve reacties over de upload en download snelheid van de Experiabox met glasvezel.

 

Als deze redelijke snelheden heeft, is de Asus inderdaad overbodig.
Mocht de Asus er wel komen, in welke bridge modus moet deze worden ingesteld?

  • AP only
  • WDS only
  • Hybrid

 

 


Haalt de Experiabox zelf ook goede snelheden over WiFi? Op het internet vind ik niet veel positieve reacties over de upload en download snelheid van de Experiabox met glasvezel.

De Experia/KPN Box is ook in staat om prima snelheden te leveren, daar heb je echt niet zo'n Asus voor nodig.

 

Als deze redelijke snelheden heeft, is de Asus inderdaad overbodig.
Mocht de Asus er wel komen, in welke bridge modus moet deze worden ingesteld?

  • AP only
  • WDS only
  • Hybrid

AP only.


Weet iemand hoe je een Asus router wel achter de Experiabox kan zetten? Dit in verband met een VPN die op de eigen router draait. Dit kan niet op de Experiabox


Weet iemand hoe je een Asus router wel achter de Experiabox kan zetten? Dit in verband met een VPN die op de eigen router draait. Dit kan niet op de Experiabox

Dat kan gewoon met een utp-kabel...


Weet iemand hoe je een Asus router wel achter de Experiabox kan zetten? Dit in verband met een VPN die op de eigen router draait. Dit kan niet op de Experiabox