Skip to main content

Hallo,

Ik heb de WAN poort van een ASUS Rt-ac68u router (in accespoint mode) op de LAN poort van de experiabox v10 aangesloten. De LAN poort van de experiabox schakelt telkens op 100mbit ipv 1 gb (oranje led van lan poort brand). Ik dacht aan een bekabelingsprobleem en heb nieuwe kabels geprobeerd maar blijft op 100mb. Ook als ik een andere Asuswrt-ac68u aansluit hetzelfde probleem. Lijkt dus niet specifiek in kabel of router te zitten, maar iets tussen experiabox en router, een negotiation fout of zo iets.…

 

iemand hier een oplossing voor? 

Hallo @M S , brandt de oranje led van de LAN poort van de v10 ? Dan heb je een 1Gb verbinding.


Ok bedankt, ik had ergens op de KPN site gelezen dat het andersom is.

iemand dan ervaring met trage WiFi in deze combinatie router en experiabox?

ik heb vol bereik op het WiFi netwerk. Asus router zit direct op experiabox lan poort echter met Speedtest hoge latency op WiFi en traag internet.


Heb je de WiFi op de Experiabox uitgezet?  zo niet zit je niet op het zelfde WiFi kanaal?


Wel jammer om zo'n mooie router te degraderen naar een draadloos access point.:tired_face:


Hoi @M S, welkom hier. 

Je hebt dus wat problemen met de Asus achter de Experia Box. Ik kan je hier zo niet bij helpen. Maar hoop dat je er met hulp van anderen uit komt. Ben je al bezig gewest om de WiFi uit te zetten op de EB en dus deze volledig via de Asus te laten lopen?


Wel jammer om zo'n mooie router te degraderen naar een draadloos access point.:tired_face:

Helemaal mee eens, was daar geen optie ivm IPTV en huidige bekabeling. deze setup was voldoende. 


Heb je de WiFi op de Experiabox uitgezet?  zo niet zit je niet op het zelfde WiFi kanaal?

Jazeker, maar op de Asus routers haperde de IPTV ook terwijl dit in AP mode geen issue zou moeten zijn. Er was dus meer aan de hand...