Skip to main content

Bij het instellen van wifi netwerk op mijn nieuwe Tomtom navigatie krijg ik ná 3 á 4 keer verifiëren en opslaan alsnog de melding ‘authenticatie probleem’. Bij mijn vorige Tomtom, maar ook andere apparaten heb ik hier geen probleem mee.

Ik kan wel iets, maar ben zeker geen ervaren techneut wat dit soort zaken betreft. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Kan iemand mij daarbij helpen?

Hallo @Petra09 

 

Je zou deze oplossing die ik op een ander forum heb gevonden kunnen proberen:


Ik had dit probleem gehad met een apparaat dat ik deze kerst als cadeau had gekocht en moest uiteindelijk contact opnemen met TomTom voor hulp. Bij de eerste installatie moet u het apparaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen, ervoor zorgen dat de batterij een uur of twee is opgeladen en naar buiten gaan om een ​​GPS-verbinding te "activeren". U weet wanneer dit heeft gewerkt, aangezien de grijze pijl op het kaartscherm, gecentreerd op Londen, wordt bijgewerkt naar een blauwe pijl op uw huidige locatie.

Zodra je dit hebt gedaan, kun je verbinding maken met wifi en het zou moeten werken!


Hallo GeSp,

Zoals het nu lijkt is het probleem opgelost!'

Bedankt voor meedenken en tip!

Met vriendelijke groet,

Petra


Heb een tweede TT gekocht, maar ik kan geen account aanmaken met hetzelfde emailadres! en een ander Ww.! Heeft iemand van jullie daar ervaring mee en een eventuele oplossing? Bedankt voor een reactie

 


Hallo @Mazda48 

 

Je kan alleen meerdere accounts aanmaken als je voor elk account een apart e-mailadres gebruikt.

Als je TomTom’s MyDrive Connect gebruiken dan kan je ze aan hetzelfde account koppelen.

Zie deze pagina van TT: https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articles/360013901900-Je-navigatiesysteem-koppelen-aan-je-MyTomTom-account-TomTom-HOME-

Meerdere navigatiesystemen

Als je meerdere TomTom-navigatiesystemen hebt die TomTom HOME gebruiken, moet je voor elk systeem een TomTom-account maken. Je hebt voor elk TomTom-account een afzonderlijk e-mailadres nodig. Als je andere navigatiesystemen hebt die MyDrive Connect gebruiken, kun je maximaal 10 van deze systemen aan hetzelfde account koppelen.

 

Je zou hiervoor een Extra e-mailadres (alias) kunnen aanmaken onder je mailaccount, dan komen de mails die daar naar toe worden gestuurd in dezelfde mailbox terecht.

Je kan die via deze link aanmaken (daar inloggen met je KPN ID): https://email.kpn.com/

 


Reageer