Hallo,
Vanuit huis kan ik met mijn PC inloggen op een server op het werk (thuiswerken). Hiervoor is een wachtwoord nodig (om de server te benaderen) en extra verificatie door middel Eset Secure Authentication. Vanuit de server wordt dan een code verzonden naar mijn mobiele telefoon en deze dien ik dan te bevestigen om toegang te krijgen.
Sinds vanmiddag werkt het plotseling niet meer (‘s ochtends werkte het overigens nog wel). Ik krijg wel de code op mijn mobiele telefoon via de Eset app, maar als ik de code wil bevestigen krijg ik de melding “Kan geen respons verzenden” en “Fout. Er is een netwerkfout opgetreden. Controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw". Dus kan ik niet inloggen op de server (en heb ik noodgedwongen een middagje vrij ).
Zowel PC als telefoon gaan via de wifi, maar wifi lijkt prima te werken. Ik heb op zowel PC als telefoon gewoon internet etc. Reset van PC, telefoon en opnieuw opstarten KPN Box 12 heeft niets opgeleverd, Het terugsturen van deze verificatie-code lukt dus maar niet. Ook de Eset app opnieuw installeren haalt ook niks uit.
Wie kent dit probleem en/of weet een oorzaak en (nog beter) de oplossing? Alvast hartelijk dank!