Skip to main content

wij hebben een Draytek 2862ac aangeschaft om de Experiabox naar zolder te verbannen, maar na de handleiding gevolgd te hebben hoe de draytek in te stellen voor o.a. IPTV, ondervind ik na een dag dat het beeld bevriest om de  5 minuten.

heb nu de laatste firmware geladen V8262_394_mdm1, omdat ik op het forum las dat wellicht een corrupte firmware de oorzaak zou kunnen zijn, maar herkent iemand dit fenomeen en hoe dit te kunnen oplossen?

Dag @Ray70. Van harte welkom hier. Als ik het goed begrijp heb je de Experia Box vervangen door een eigen router en werkt iTV nu niet naar behoren. Het lijkt me behoorlijk vervelend dat het beeld om de vijf minuten bevriest. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je dit op kunt lossen, gezien ik weinig verstand heb van Draytek routers. Ik raad je in ieder geval aan om dit topic van @wjb door te nemen. Kun je daarmee eerst uit de voeten? :slight_smile:


Mogelijk toch enkele instellingen over het hoofd gezien?
Bijv. IGMP Snooping ??

Verder spreekt DrayTek Support ook over het inschakelen van “Hardware acceleration”,
als je tegen problemen aanloopt zoals de topic starter benoemt.

Aanvullende informatie m.b.t. set-up met een DrayTek 2865
https://www.synology-forum.nl/synology-router/synology-en-andere-routers/msg283202/#msg283202

 

 


Bedankt voor je aanvulling, @Babylonia. Is het met bovenstaande informatie nog gelukt om iTV ook werkend te krijgen met je DrayTek router, @Ray70?


Ik heb er nu ruim een week geen last meer van, maar ik ben ook ruim een week niet in de webinterface van mijn router geweest.

het lijkt er namelijk op wanneer je in de webinterface een aanpassing doet (hoeft helemaal geen aanpassing te zijn die met de itv te maken heeft)  en je deze opslaat in de router,  het beeld even 2 sec. stil staat en dan weer verder gaat. Vanaf dat moment merk ik dat de problemen er weer zullen zijn. Na een herstart van de router is het dan weer goed, totdat ik weer iets aanpas waardoor het beeld stil komt te staan.

hiervoor al een Draytek getest (2762ac), en die had hetzelfde probleem. Alleen was ik zover nog niet met de kennis die ik nu heb en dacht dat wellicht een geheugen kwestie was van de 2762, omdat deze op 70% stond. Vandaar de aanschaf van de huidige en die staat idd op maar 20%.

dus wat het nou is geen idee, lijkt erop dat het iets met de igmp snooping te maken heeft, maar kan mijn vinger er nog niet opleggen.

ik mag thuis ook niet meer te veel testen, vrees ik🤪, krijg ik vrouw en kinderen achter mij aan.

 

 


Dat duidt op een probleem met de IGMP proxy server in die Draytek.


dus wat het nou is geen idee, lijkt erop dat het iets met de igmp snooping te maken heeft, maar kan mijn vinger er nog niet opleggen.

Maar heb je nu de eerder aangehaalde instellingen nagelopen?

Gewoon stapsgewijs alle instellingen die beschreven staan in de verwijzingen naar informatie voor het het instellen voor internet van KPN + routed mode IPTV functies.

En dan met name ook aanvullend de “Hardware acceleration” waar DrayTek over schrijft in hun PDF support handleiding (blz. 😎.  Dat is een aanvullende instelling tegenover andere routers.


Zou heel goed kunnen wjb, als het gebeurd is het idd op alle boxen. Al zie ik alleen nu niet direct de relatie met het openen van de webinterface, waarom dan de igmp proxy gaat happeren.


Reageer