Skip to main content

Heb sinds enkele weken een nieuwe kastje. Daar is mijn sennheiser op aan gesloten nu is  het zo dat het geluid niet synchroon loopt. Alleen als ik bij geluid “ dolby digital plus-audio wordt omgezet in dolby digital plus” aanzet is het oké. Maar dan hoor ik niet mijn sennheiser. Mijn sennheiser werkt wel op al andere audio kwaliteit maar dan loopt het geluid en beeld niet synchroon. 

wie weet een oplossing. 
 

De Sennheiser zou het op "stereo pcm" echt moeten doen. 


Met “Sennheiser” wordt een koptelefoon bedoeld ?
( ik ken het vooral van de microfoons, ik gebruik al jaren de houten kistjes er van )
Hoe zit het aangesloten ? Als de 2 signalen door een andere D/A omzetter gaan dan is er kans op looptijd verschillen.


Met “Sennheiser” wordt een koptelefoon bedoeld ?
( ik ken het vooral van de microfoons, ik gebruik al jaren de houten kistjes er van )
Hoe zit het aangesloten ? Als de 2 signalen door een andere D/A omzetter gaan dan is er kans op looptijd verschillen.

De Sennheiser zou het op "stereo pcm" echt moeten doen. 

Wat moet ik dan instellen, de sennheiser hoor ik dan brommen. 
 

 


De Sennheiser zou het op "stereo pcm" echt moeten doen. 

Hoe dan Peter. De senheiser maakt alleen een brommend geluid als deze op stereo pcm staat. 


De Sennheiser zou het op "stereo pcm" echt moeten doen. 

Hoe dan Peter. De senheiser maakt alleen een brommend geluid als deze op stereo pcm staat. 

Dat is wel heel raar. Dan zou je ‘m niet eens kunnen gebruiken voor CD's…. indien aangesloten op een optische uitgang van een CD speler. Dé basis norm voor digitaal geluid is al zo'n 50 jaar PCM stereo.


Het is speciaal voor de tv. 


Ja, dát snap ik. Ik geef alleen aan dat het heel apart is dat ie het met pcm stereo niet doet.

Overigens heeft de ontvanger een audio vertragings mogelijkheid voor het geluid. Dus gebruik die instelling eens. Dan moet het te synchroniseren zijn.


Hoi @AenA, ik hoop dat je verder bent gekomen met de suggesties hier. Als je verdere hulp nodig hebt, deel dan vooral meer informatie over welke apparatuur je precies gebruikt en hoe alles is aangesloten.

Als je meer informatie wilt over de geluidsinstellingen en de audio vertraging die @PeterG noemt, bekijk dan dit artikel:

 


Dag, het probleem is nog niet opgelost. 
Zal het proberen nog eens duidelijk te formuleren. 
Mijn tv box is verwisselt van een oude naar de nieuwe KPN tv box. Zelf gebruik ik de sennheiser koptelefoon daar ik niet goed de TV hoor. Bij het oude kastje kon ik deze in de achterkant inpluggen en alles deed het perfect. 
Met de nieuwe box  is er in de achterkant geen aansluiting voor. Heb daar een speciaal kastje moeten aanschaffen- de audio converter ( dank KPN dat ik op kosten ben gejaagd. Had er namelijk 2 nodig, totale kosten € 40, omdat ik een nieuwe TV box kreeg. 😱)  

Nu is het zo dat als ik het geluid instel bij het tandwiel -geluid- audio kwaliteiten instellen dan krijg ik 4 opties. Alleen bij dolby digital plus doet mijn sennheiser het niet. Deze bromt dan. De andere 3 daar heb ik wel geluid bij..  Maar juist bij de dolby digital plus is het geluid het beste voor mijn huisgenoten die zonder koptelefoon luisteren. Maar daarop doet mijn sennheiser het juist niet. Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd in de hoop dat iemand een oplossing hier voor heeft. 


Hoe is de Dolby geluidsinstallatie verbonden? 

Want dit zou nog kunnen: 

Jouw koptelefoon in de optische uitgang van de Samsung. De Samsung op pcm stereo zetten. 

De Dolby geluidsinstallatie verbinden met de optische uitgang van de KPN TV+ box die dan wél op Dolby Digital Plus kan staan.

Enige 'nadeel’. Met radio luisteren via de koptelefoon moet de tv aan.

Ik begrijp niet waarom je 2 optical → analoog converters nodig had…. Tenzij het een STEREO geluidsinstallatie is maar dan snap ik het “Dolby is het beste voor mijn huisgenoten” dan weer niet.

En hoe kan je er 2 aansluiten? De box heeft maar 1 aansluiting. 

 

Zal het proberen nog eens duidelijk te formuleren. 

Voor mij is het helaas niet helemaal duidelijk. Terwijl ik toch al 40 jaar heel handig ben in het combineren van apparaten die eigenlijk (qua techniek) niet bij elkaar passen.


Dag Peter,  

Heb er twee gekocht daar ik 2 televisies heb. 
Het andere probleem blijft maar het is moeilijk uit te leggen. Het liefst bel ik met jou maar ik weet niet of dat mogelijk is. 
 

Gr Ans