Hi KPN Community!
Samenvatting probleem: Welke router is het beste in combinatie met de KPN glasvezel modem om op een 3e verdieping ook gigabit snelheden te kunnen hebben? (huidig een Netgear r6400v2)
Langere versie:
Ik ben recentelijk overgestapt op glasvezel en leef in een 3 verdieping huis. Directe ethernet verbinding met de modum geeft mij de volle Gigabit snelheid, maar wanneer het gaat via de router die ik op de 3e verdieping heb staan (Netgear r6400v2) krijg ik rond de 200mbps.
Ik zou op de 3e verdieping ook graag gebruik willen maken van glasvezel. Ik ben er van bewust dat er natuurlijk meerdere apparaten gebruik maken van het netwerk en hierdoor snelheden kunnen vertragen, maar dat is hier niet het probleem.
Ik heb gezien dat ik ook gebruik zou kunnen maken van een netwerk switch, dus als dat ook een goeie optie is dan zou ik aanbevelingen ook waarderen! Hiervoor moeten wel 3 ethernet ports beschikbaar zijn.
Hebben jullie ook een soortgelijke ervaring gehad? Als dat zo is, met welke router/switch zou ik mijn probleem het beste op kunnen lossen?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Joel