Skip to main content

Ik heb een Blue sound Node audio streamer (type 1) waar ik d.m.v. van een Bluos app via Wifi uit mijn Experiabox V10a muziek naar mijn stereoinstallatie stream. Via de Bluos app kun je luisteren naar Spotify, Tidal ,diverse radiostations enz.. Ik gebruik het voornamelijk voor het luisteren naar hun eigen non-stop radiostation Radio Paradise. Dit werkte perfect, snelle verbinding, zelden Wifistoring. Mijn mobiele telefoon is een SAMSUNG GALAXY A2 CORE SM-A260F.

Echter, sinds kort kan ik met de Bluos app geen wifi verbinding meer tot stand brengen met de Experiabox. Zonder de Bluos app heb ik niets aan de audiostreamer, Bluesound heeft het zo ontworpen dat je alleen maar via hun eigen app muziek kunt streamen (en dus beluisteren).

De app "ziet" opeens de streamer niet meer omdat hij het netwerk waar ik tot voor kort probleemloos Wifi ontving, niet meer kan vinden. Ik zag ook dat plotseling mijn netwerknaam is veranderd van oorspronkelijk VRV….. in Node…… Bij het maken van de Wifi verbinding krijg ik vervolgens de tekst :

Inloggen bij NOD…...connectvitycheck.gstatic.com That URL(/generate_204/)not found.

Op Google staan vele verwijzingen van connnectivtycheck.. maar nergens hoe je het oplost.

Ik heb in een poging dit probleem op te lossen een rij van acties ondernomen:
Resetten router, resetten streamer, resetten mobiele telefoon, nieuw netwerknaam toevoegen, opnieuw installeren app op mobiele telefoon, 2x malware check op mobiele telefoon  streamer laten controleren bij Hifi dealer, streamer rechtstreeks aansluiten op router met UTP kabel, KPN Wifi managertest gedaan, Wifi analyzer apps gedownload op telefoon, in de router ingelogd en allerlei instellingen t.a.v. kanaal gewijzigd op diverse momenten. Het heeft allemaal niets geholpen.

Wie kan mij verder helpen ?  Alvast bedankt !

Aanvullend op mijn bovenstaande verhaal: gedurende de zomermaanden heb ik de audiostreamer nauwelijks gebruikt (te mooi weer). Ik lees in het forum en kon ik mij ook wel weer herinneren dat de KPN een aantal weken geleden een update voor de Experiabox V10a heeft uitgerold. Wellicht dat daar een relatie mee is ? Overigens werken alle andere KPN diensten bij prima (telefoon, internet pc, tv), al jaren een tevreden klant. Ik hoop dat de KPN dat ook zo wil houden….


PROBLEEM IS OPGELOST !

 Oorzaak lag bij wachtwoord van het netwerk, had iets over het hoofd gezien. Tevens bij installeren van Bluosapp niet in de gaten gehad dat bij "Instellingen" "Audio" "uitgaand audiosignaal vastzetten" geactiveerd moet zijn.​​​

 


Top, @cahuna11! Dank voor het delen van de oplossing!