Skip to main content
Vraag

Bluesound apparaten verbinden lukt niet na V10 update en aansluiten Wifi versterker

• December 8, 2025
  • 10 reacties
  • 50 keer bekeken

Na installatie van nieuwe software op mijn V10 en een nieuwe Wifiversterker kan ik mijn Bluesound apparatuur niet meer vinden en/of aansluiten.

10 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 10, 2025

Goedendag Ard, dat is natuurlijk niet praktisch en ik den graag even mee. Heb je de installatieprocedure al opnieuw doorlopen in de BluOS Controller App?  Kunnen jouw andere apparaten in huis wel gewoon verbinding krijgen met de Wifi?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2026

Sorry Remco, 

Ik ben even stil geweest, maar het probleem is niet weggegaan. Ik heb wel info ingewonnen bij de leverancier en ik kreeg het volgende antwoord, waar ik niet alles van begrijp, mij jij misschien wel.

Hej Ard,

oke, duidelijk! Heb je de WiFi van de Experia ook uitgeschakeld? want dat zou mogelijk het probleem kunnen zijn, als het de bedoeling is dat deze aanblijft dan is het verstandig om ze allemaal dezelfde netwerknaam (SSID) en wachtwoord te geven als de Experiabox (als het goed is zouden de wifi punten dit automatisch moeten overnemen) Ook weten we dat dit soort WiFi punten een MESH vormen en daar zijn wel wat problemen van bekend. je zou bij KPN  even na moeten vragen hoe je de BluOS producten buiten de MESH kan plaatsen helaas is er maar weinig van te vinden qua handleiding waar je iets wijzer van wordt dan alleen de meegeleverde (waardeloze) handleiding van KPN.....

Previous-message-reference: <bd99b9a772f34eaca5102b0a2dc3370a@email.dixa.io>

Met name de opmerking over de MESH snap ik niet,

Kun je daarbij helpen?
Hartelijke groeten, Ard

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Ard. Daar wil ik je zeker bij helpen! Ik kan die opmerking over MESH ook niet helemaal plaatsen. Bij Mesh vormen de V10 en de versterkers samen één netwerk waarbij jouw apparaten automatisch het beste signaal zouden moeten pakken. Wellicht kunnen de Bluesound apparaten daarmee niet overweg, maar dat is speculeren van mijn kant. 

Je zou eens kunnen testen wat er gebeurd als je de Wifi-versterkers uitschakelt, puur om te kijken of de Bluesound dan wel contact maakt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2026

Remco,

eindelijk een rustig moment om deze test te doen, omdat de wifi versterker was geïnstalleerd door de KPN monteur, omdat zonder de versterker de Kpn+ box niet goed leek te werken. Dus vanmorgen eindelijk de mogelijkheid beide afzonderlijk te testen. Op het eerste gezicht heeft het uitschakelen van de wifi versterker geen effect. TV is normaal en de Bluos apparaten kunnen niet geïnstalleerd worden. Zeer frustrerend allemaal.

Hopelijk heb je nog een goede suggestie achter de hand. Ik heb nu voor ruim €1000 aan apparatuur werkeloos staan, terwijl de leverancier en de netwerkprovider geen oplossing kunnen bieden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2026

Remco,

ik krijg een mail, dat je een antwoord hebt gestuurd, maar ik niets nieuws in dit lijntje.

Groeten, Ard

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Ard, sorry ik was even afwezig. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet wat dit dan is. Je zou nog eens via de instellingen van het modem de versleuteling op WPA2 Personal te zetten. Werkt dat niet dan zou ik daarna eens een apart Wifi-netwerk aanmaken die je dan op 2.4 GHZ instelt.

Ik hoop op dat deze tips je dan toch verder kunnen brengen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Remco,

De versleuteling stond al op WPA2 Personal, maar hoe moet ik een apart Wifi netwerk maken? de link in je vorige mail opent namelijk dezelfde mail in een nieuw venster.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Excuses ​@Ard vOS, de link klopte inderdaad niet. Voor meer info en uitleg over het instellen van een "Extra Netwerk" zie: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

Helaas, het extra 2,4 GHz wifi netwerk staat al aan en ik krijg dus ook niet de pagina vlgs de instructie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan weer ik oprecht even niet waar dit in misgaat. Staat dat 2.4 GHz netwerk dan wel op WPA2? Deze Wifi-netwerken staan volgens een standaard uit te zenden en je zou ze moeten kunnen verbinden, zeker als andere apparaten wel gewoon connectie maken. Mijn advies is om dan toch weer contact te zoeken met de fabrikant/leverancier van deze apparatuur.Â