Skip to main content

Goedendag ,

mijn soundbar van bose 300 smart valt steeds uit nu zei bose dat de rounter gesplit moet worden en op een ander kanaal gezet moet worden .

klopt dat en kunnen jullie mij daar bij helpen als mijn sounbar binnen is .

ik zou daar erg blij mee zijn .

groetjes Anita van Anraad Sieber .

al 30 jaar trouwe  klant van KPN .

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @anita19701. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat de verbinding steeds wordt verbroken tussen jouw soundbar en Experia Box. Welke Experia Box heb je van ons ontvangen? Je kan in de webinterface van de Experia Box jouw netwerken scheiden van elkaar en eventueel het kanaal aanpassen. Hoe de webinterface eruit ziet verschilt per modem. In het onderstaande topic lees je hoe je dit doet met een Experia Box v10. Laat je ons weten of het is gelukt?

 

 


WiFi is vaak lastig als verbinding, vaak helpt ook om in beide aparaten een vast IP adres in te stellen,

De zend en ontvangst freq. van wifi worden vaak automatisch verwisseld als het druk wordt, of kan zo ingesteld worden, een vaste freq. of kanaal geeft ook een risico, 5GHz is minder druk, maar zal zich slechter door vaste materie voortplanten, de wifi aparatuur dichter bij gangen of trappen in het huis plaatsen, geeft vaak betere “doorgang”

Bedraad zal altijd beter werken, wifi is voor “als het niet anders kan”

Het verhaal van Bose is mooi, maar die instellingen moeten wel bereikbaar zijn in de modem/router die je gebruikt, (zoals ze zelf al aangeven) een provider kastje is vaak bedoeld om makkelijk te kunnen aansluiten voor de leek of de provider, Je TV en telefonie wordt ook vanaf de provider verstuurd in verschiilende “kanalen” over het netwerk) en voldoet vaak wel in de normale huis, tuin keuken situatie, maar er komt steeds meer gemak qua techniek in huis, wifi schakelaars, sensors, smart devices, die ook kunnen praten.(+ internet) dan moet de provider soms toch nog software updaten, om bij te blijven daarmee.


Hoi,

kan ik de soundbar dan beter bekabeld aansluiten dan heb ik geen WiFi nodig toch ik snap er niks meer van ik wil de sounbar alleen gebruiken voor radio via een app van Bose en beter geluid voor me tv .

gr.anita


Ik neem aan dat het probleem alleen de internet verbinding is, die dus wel goed werkt voor andere apps op je telefoon, of bv een pc  (bekabeld) of een laptop (draadloos) als je zelf nog nooit veranderingen in de Experia hebt gedaan, zou ik daar nu niet mee beginnen,  je zou de soundbar terug naar fabrieks instellingen moeten zetten (reset) de app van Bose van je telefoon moeten halen,  helemaal dus, niet alleen de shortcut, en dan de Bose app opnieuw installeren,  of anders kijken of er software van Bose is die je op je laptop kunt gebruiken, als dat een optie voor je is.

Of is er iemand in huis die hevig gebruik maakt van het internet dmv downloaden of gaming/computer games ?

Kijk ook eens of er reviews of tests zijn van deze soundbar, of reviews van de app of andere gebruikers er dus ook last van hebben , misschien heeft Bose ook een forum voor gebruik van hun produkten, het verhaal van Bose lijkt mooi, maar ze verschuiven het probleem van zich af, als je verder nog nooit ergens last van hebt gehad ligt het waarschijnlijk niet aan de router, juist als je daar nu iets gaat veranderen zal het met andere dingen mis gaan, lijkt mij, veel goed spul is plug and play.

Btw. Heeft deze soundbar ook Bluetooth ? Je zou dan radio streams of je eigen muziek ook op die manier kunnen beluisteren, dan heb je de internet functie van de soundbar niet nodig. Voor tv geluid is de HDMI of optische verbinding ook goed, beide zijn digitaal, HDMI geeft wat betreft het meeste gemak qua functies, in en uit schakelen etc.…

En ja, bedraad internet is altijd beter dan wifi.