Skip to main content
Beantwoord

Box12 en Deco X60 acces point: Achterliggend wifi netwerk valt weg

• 28 februari 2025
  • 1 reactie
  • 24 keer bekeken

Hallo,

Gisteren overgestapt van Ziggo naar KPN.

Alles werkt naar behoren, echter mijn Deco X60 boxen in huis valllen om de 10 minuten een minuuut ofzo weg. Ik heb vanalles geprobeerd.

Nu gaf KPN helpdesk aan dit nou eenmaal niet goed samenwerkt. Maar dat klopt niet, want vorig jaar werkte het prima samen. Wie heeft er nog een tip?

Wat ik al gedaan heb:

• test met laptop en kabel op router, up en down goed
  • wifi uitgezet op router
  • router reset, met en zonder apparatuur aangesloten
  • kabel tussen wifi access point en router vervangen
  • wifi netwerk verwijderd, nieuwe aangemaakt
  • Deco x60 boxen gereset
  • Hoofdeco als access point aangezet
  • Firmware update
  • 2,4 ghz of 5 ghz geprobeerd.

Wat ik lees is dat de KPN router ethernet backhaul protocol van TP link (Deco) niet ondersteund? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@RCvanSchaik, welkom op onze community! Volgens mij kunnen dit soort dingen prima werken maar ik heb er inhoudelijk niet zoveel verstand van. We hebben hier wel een paar handige topics over:

Als je rechtsbovenin je topic kijkt zie je ook wat gerelateerde topics, misschien staan daar nog wat goede tips tussen? Je bent niet de enige bij KPN met een Deco X60 systeem

Bekijk origineel

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15458 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Hoi ​@RCvanSchaik, welkom op onze community! Volgens mij kunnen dit soort dingen prima werken maar ik heb er inhoudelijk niet zoveel verstand van. We hebben hier wel een paar handige topics over:

Als je rechtsbovenin je topic kijkt zie je ook wat gerelateerde topics, misschien staan daar nog wat goede tips tussen? Je bent niet de enige bij KPN met een Deco X60 systeem

Reageer