Skip to main content
Vraag

Brother printer wil niet updaten

• June 13, 2025
  • 8 reacties
  • 139 keer bekeken

Sinds een aantal maanden, na een update, problemen met verbinding brother printer. Kan nu wel weer printen, ook met mobiel, maar de printer updaten gaat niet. Geeft steeds aan dat er geen netwerkverbinding is. Ook de printer rechtstreeks op de route box 12 aangesloten, maar helpt ook niet. Voorheen nooit geen probleem gehad. Waarschijnlijk is de beveiliging nu behoorlijk hoog. Instellingen zijn standaard, dus niets aangepast. Ik denk dat er iets open gezet moet worden,  udp of zoiets, maar weet niet welke. Graag een oplossing kpn.

Aanvulling: printer is bekabeld aangesloten. Met wifi doet hij het trouwens ook niet. 

8 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 14, 2025

Sinds een aantal maanden, na een update, problemen met verbinding brother printer. Kan nu wel weer printen, ook met mobiel, maar de printer updaten gaat niet. Geeft steeds aan dat er geen netwerkverbinding is. Ook de printer rechtstreeks op de route box 12 aangesloten, maar helpt ook niet. Voorheen nooit geen probleem gehad. Waarschijnlijk is de beveiliging nu behoorlijk hoog. Instellingen zijn standaard, dus niets aangepast. Ik denk dat er iets open gezet moet worden,  udp of zoiets, maar weet niet welke. Graag een oplossing kpn.

Aanvulling: printer is bekabeld aangesloten. Met wifi doet hij het trouwens ook niet. 

Wat voor melding krijg je ?

Brother wil wel eens geheugen problemen hebben met de update.
Wat kan helpen is de stekker eruit voor 1 min, en dan er weer in en gelijk de update starten nadat de printer opgestart is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2025

Melding is dat hij geen netwerkverbinding vindt, terwijl die er wel is. Printer opnieuw aansluiten werkt ook niet.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 14, 2025

Ik denk niet dat het door je firewall komt, maar het zou kunnen.
Heb je al eens geprobeerd je firewall settings op standaard te zetten in het modem ?

Handleiding:
Modems met KPN Software: Firewall instellingen | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 14, 2025

De printer mbv  usb rechtstreeks op je laptop/desktop aansluiten wil wel eens helpen.

Je utp-kabel ff loshalen en met usb ingeplugd printer weer inschakelen. Dan heeft printer niets te maken met netwerk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2025

Alles is al een paar keer gereset. Heeft allemaal geen effect.

Printer met usb op laptop aansluiten zou kunnen, maar het moet niet noodzakelijk zijn. 

Er wordt een poort of iets dergelijks geblokkeerd

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 15, 2025

Beste ​@andrettie misschien de helpdesk van Brother even raadplegen?

• June 15, 2025

Lastig dit soort “vage” problemen zonder een manier om te zien waar het mis gaat, een foutmelding met code waar je ook iets mee kan.

Maar goed, om te zien of het aan de kpn verbinding ligt zou je de printer eens op een verbinding van een andere aanbieder kunnen testen.

Aan de andere kant, hoe noodzakelijk kan een update zijn voor een printer.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 15, 2025

@andrettie Printer via de usb aansluiten en brother firmware update tool van je type printer downloaden van support.brother.com en installeren. Ik heb zelf gisteren ook een firmware update geïnstalleerd voor mijn Brother laserprinter.