Skip to main content

Hi! 
 

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een v10 box. Helaas kan ik sinds die tijd geen goed gebruik meer maken van mijn smart producten.

mijn calex deurbel krijg ik niet meer verbonden

lampen krijg ik met moeite verbonden en als ze dan eindelijk verbinden dan gaan ze de helft van de tijd offline.

 Ik heb geen WiFi versterkers etc. 
voordat ik naar kpn overstapte had ik geen enkel probleem met deze apparaten. 
 

wie kan mij helpen om de apparaten toch werkend te krijgen! 

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een v10 box.

Wat had u eerst? Of bent u klant sinds 2 weken?


Ik ben sinds 2 weken klant. Voorheen zat ik bij ziggo. 


Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een v10 box.

Wat had u eerst? Of bent u klant sinds 2 weken?

Oeps foutje, dit is natuurlijk niet het antwoord waar we naar op zoek zijn!


Kunt u inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254


Ha @Nick van Diepenbeek, welkom! Heb je de boel inmiddels aan de praat gekregen? Heb je alleen de V10 aangesloten of heb je ook nog andere apparatuur erachter? Je hebt geen wifi versterkers geef je aan, maar bijvoorbeeld een eigen router, een switch etc. Daarnaast ben ik ook benieuwd of je de website van Calex zelf bekeken hebt. Daar lees ik bijvoorbeeld deze tip:

Wanneer de lampen niet verbinden na het resetten, is het van belang om goed te checken of je gebruik maakt van een 2.4GHz verbinding. Mocht dit zo zijn, dan kan het zijn dat het probleem ligt bij de router. Check eerst hoeveel apparaten er gekoppeld zijn aan de router. Zijn dit er meer dan 20? Dan is het probleem waarschijnlijk dat de router te veel apparaten draagt. In dit geval raden wij aan om een Wi-Fi versterker aan te schaffen. 

De V10 maakt gebruik van zowel de 2.4 GHz als ook de 5 GHz frequentie. Wellicht heeft o.a. de deurbel daar moeite mee. 


Kunt u inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254

Zeker, daar kan ik op inloggen 


Ondertussen heb ik 2 lossen netwerken gecreëerd. 2.4ghz en 5ghz. Op beide netwerken krijg ik mijn producten niet goed verbonden. 


Ha @Nick van Diepenbeek, welkom! Heb je de boel inmiddels aan de praat gekregen? Heb je alleen de V10 aangesloten of heb je ook nog andere apparatuur erachter? Je hebt geen wifi versterkers geef je aan, maar bijvoorbeeld een eigen router, een switch etc. Daarnaast ben ik ook benieuwd of je de website van Calex zelf bekeken hebt. Daar lees ik bijvoorbeeld deze tip:

Wanneer de lampen niet verbinden na het resetten, is het van belang om goed te checken of je gebruik maakt van een 2.4GHz verbinding. Mocht dit zo zijn, dan kan het zijn dat het probleem ligt bij de router. Check eerst hoeveel apparaten er gekoppeld zijn aan de router. Zijn dit er meer dan 20? Dan is het probleem waarschijnlijk dat de router te veel apparaten draagt. In dit geval raden wij aan om een Wi-Fi versterker aan te schaffen. 

De V10 maakt gebruik van zowel de 2.4 GHz als ook de 5 GHz frequentie. Wellicht heeft o.a. de deurbel daar moeite mee. 

Ja die site heb ik zeker bezocht. Helaas werkt het allemaal nog niet. 1 lamp krijg ik verbonden de rest wil helaas niet mee werken. Er zijn zo’n 8 apparaten verbonden met de router. Ik maak geen gebruik een eigen router of switch. 


Ondertussen heb ik 2 lossen netwerken gecreëerd. 2.4ghz en 5ghz. Op beide netwerken krijg ik mijn producten niet goed verbonden. 

Dit had ik niet meteen verwacht! Doorgaans maken dit soort apparaten prima contact als ze verbonden zijn met de 2.4 GHz frequentie. Wat gebeurt er precies als je de rest probeert te verbinden? Vreemd dat je nu eentje wel verbonden krijgt, maar de rest niet😕. Heb je deze apparaten wellicht te ver van de V10 afstaan?


dit is een issue met band steering, de calex spullen (LSC/action, hema, kruitvat) worden door de box 12 ustig naar 5 Ghz verbannen.

Dit is echt zeer instabiel en onbetrouwbaar.

Maak dus minimaal een dedicated 2,4 Ghz netwerk aan, waar je handmatig de lampen aan knoopt met de LSC/calex/hema/kruitvat/Tuya app of - 

nog beter -

plaats een eigen wifi router achter de Box 10/12.

Zolang KPN niet gewoon de band steering in de firmwares fixt blijft dit issue namelijk bestaan. Niet alleen met de Calex spullen.


Ondertussen heb ik 2 lossen netwerken gecreëerd. 2.4ghz en 5ghz. Op beide netwerken krijg ik mijn producten niet goed verbonden. 

Dit had ik niet meteen verwacht! Doorgaans maken dit soort apparaten prima contact als ze verbonden zijn met de 2.4 GHz frequentie. Wat gebeurt er precies als je de rest probeert te verbinden? Vreemd dat je nu eentje wel verbonden krijgt, maar de rest niet😕. Heb je deze apparaten wellicht te ver van de V10 afstaan?

Als ik bv de 2 led spots in de keuken probeer te verbinden open ik de calex app en kies ik op apparaat toevoegen. Ik krijg dan direct een pop-up dat er 2 lampen gedetecteerd zijn. Ik klik op verbinden en de app gaat z’n werk doen. 1 lamp is meestal binnen een paar seconden verbonden maar werkt dan maar de helft van de tijd. De andere lamp blijft verbinding zoeken tot hij daar automatisch mee stopt. 
 

de lamp op de overloop en zolder vertonen precies het zelfde probleem. 
 

de deurbel ziet de app ook niet op een of andere manier. Misschien dat daar nog een ander probleem tussen zit. 


dit is een issue met band steering, de calex spullen (LSC/action, hema, kruitvat) worden door de box 12 ustig naar 5 Ghz verbannen.

Dit is echt zeer instabiel en onbetrouwbaar.

Maak dus minimaal een dedicated 2,4 Ghz netwerk aan, waar je handmatig de lampen aan knoopt met de LSC/calex/hema/kruitvat/Tuya app of - 

nog beter -

plaats een eigen wifi router achter de Box 10/12.

Zolang KPN niet gewoon de band steering in de firmwares fixt blijft dit issue namelijk bestaan. Niet alleen met de Calex spullen.

Ik heb ook de v10, ik weet niet of daar een verschil tussen zit. 


Op de v10 kan je de netwerken sowieso splitsen.  De 2.4 Ghz zou je dan kunnen gebruiken voor de Calex. Als de wifi door het hele huis goed is dan zou het moeten werken.


Op de v10 kan je de netwerken sowieso splitsen.  De 2.4 Ghz zou je dan kunnen gebruiken voor de Calex. Als de wifi door het hele huis goed is dan zou het moeten werken.

Ja dat heb ik dus al zo k gesteld. Helaas werkt dat ook niet goed voor de calex producten 


Identiek dezelfde issues (KPN en ESP32 producten is een ware ramp!), zet wifisturing en automatische beste kanaal kiezen uit en bandbreedte 20 naar 40mhz.

Daarna gaan ze niet meer offline.  

Vanuit de professionele kant enorm veel problemen met voornamelijk 2.4Ghz (ESPx producten, IT apparatuur..  elke nacht ging alles offline en altijd moet je de routers en APs herstarten voor de devices pas weer kunnen pairen.  Waardeloos). 

KPN moet rap die firmware eens onder handen nemen. 

 

 


Ook ik heb een V10 icm een Huawei 4G modem, ik heb iets van 31 smartproducten, hoofdzakelijk lampen allemaal van LSC, nooit problemen gehad tot ik 3 weken geleden een slimme thermostaat en elektra in de garage heb gekregen (of een van beide de boosdoener is en wie dit dan is, ben ik nog niet achter) maar sindsdien kan ik geen nieuwe smartproducten meer toevoegen. Ik wilde aan de garage in de buitenlampen slimme lampen hebben, lampen van LSC gekocht, de lampen worden in de app meteen herkent en de installatie begint, maar na een paar seconden komt de melding dat de device niet verbonden kan worden. Ik dacht nog dit komt wellicht dat de garage te ver van huis staat, maar het vreemde is dat de garagedeur wel moeiteloos wilde verbinden en deze staat nog verder van het modem. Nadat ik een poging of 10 heb gedaan de lampen aan de praat te krijgen kwam ik er achter dat zowel de thermostaat als de garagedeur offline waren en met geen mogelijkheid weer online wilden. Ook waren alle lampen offline, deze waren na ongeveer een uur weer online, de thermostaat en garagedeur na ongeveer 1½ dag. Een aantal apparaten is als sinds 3 weken offline, het gekke is dat ik een slimme stekker heb die offline staat maar vreemd genoeg gaan toch de lampjes die er aan gekoppeld zijn, keurig bij zonsondergang aan en na 6 uur weer uit. 
Ik had vorige week een slimme tuinstekker gekocht ook van LSC, weer hetzelfde probleem, alles offline en na een uur tot 1½ dag weer online. Ik heb al een mesh ertussen gehad, dit loste het probleem niet op.