Skip to main content

We hebben sinds 2 weken een nieuwe printer. Na de 1e installatie werkte die prima, tot ik na een paar dagen weer wilde printen en hij steeds de offline status aangeeft. Opnieuw geïnstalleerd en ja hij deed 't weer.. Overigens weer maar even want alweer hebben we de offline status die we niet weg krijgen. Via de klantenservice van Canon contact gezocht om 't goed 't installeren maar die kwamen tot de conclusie dat de printer alleen werkt met 2,4ghz..of ik dan even de 5ghz uit wil laten zetten dan is 't opgelost. Maar bij kpn zeggen ze nee dat moet je niet willen.. Nou 't enige wat ik wil is dat die printer doet wat we willen.. Zo langzaam aan al vanalles geprobeerd maar alsnog geen werkende printer.. En met draad is geen optie, want totaal niet handig..

Wie kan me helpen om de printer goed werkend te krijgen voor ik vliegles ga geven? 🙈

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? Heeft u WiFi versterkers van KPN? Heeft u misschien ook nog WiFi punten ergens anders vandaan?


We hebben een experiabox v10 en een experia wifi versterker ertussen staan. Boven staat ook nog een wifi versterker ertussen. De printer staat beneden.


U heeft dus 2 van deze zwarte versterkers?

En een Experiabox waarbij het wireless lampje uit is?

 


Ja dat klopt.. 


1 versterker staat naast de witte experia box, de andere staat boven bij de tv (vooral om op de zolder fatsoenlijke WiFi te hebben) 


Splits de wifi. Geef de 5ghz en 2.4ghz een eigen naam. Meld de printer aan op de 2.4ghz. 


Splits de wifi. Geef de 5ghz en 2.4ghz een eigen naam. Meld de printer aan op de 2.4ghz. 

Dat kan zomaar niet. Maar de Experia WiFi's ondersteunen wel Extra WiFi.

Kunt u http://192.168.2.150 openen? Krijgt u dan een login formulier? 


Ja klopt dan krijg ik login


Ja klopt dan krijg ik login

Mooi. Die ziet er zo uit als het goed is.

U kunt inloggen met het Web password op het voetje van 1 van de versterkers:

Daarbij moet u zelf een ander wachtwoord verzinnen. Lukt dat?


Ja dat heb ik inmiddels gedaan

 


Al even verder zitten kijken maar nog niet gelukt de printer op het extra netwerk te krijgen. Moet zo weg dus zal dan vanavond nog even kijken of het lukt, als je al de vervolgstappen hier zou willen vermelden. 😀 Bedankt alvast!!


Ja dat heb ik inmiddels gedaan

Mooi. Dan kun u in het menu "Extra WiFi" vinden als het goed is.

Daar kunt u een apart 2,4 Ghz WiFi netwerk aanmaken. 5 Ghz kunt u daarbij uit houden of een andere naam geven. Ik hoop dat de printer daar wel mee kan verbinden.


Hi @Nans1981, ik zie dat @Nick83 je uitgebreid uit heeft gelegd hoe je een 2,4Ghz netwerk in kunt stellen, is dat inmiddels gelukt en wil de printer daar ook mee verbinden? Hoor het graag!


Extra wifi aangezet en de printer opnieuw geïnstalleerd, nu doet ie het, kon alleen niet zien op welke wifi hij gegaan is, moest ook geen inlogcode invoeren van de extra wifi op de printer dus vrees dat het voor alleen vandaag weer is. Dat ik op een of andere manier de printer toch via de andere wifi  moet laten gaan, maar daar is niet om gevraagd voor nu. We gaan het dus zien morgen. Misschien dat de computer dan ook via dat netwerk moet gaan ipv het hoofdnetwerk dat we normaal gebruiken?

Voor zover in elk geval al bedankt!


De computer waar je mee wil printen zal met het zelfde netwerk verbonden moeten worden als de printer, anders vinden ze elkaar niet. Als je daarmee verbind met je nieuw aangemaakt Extra Wifi netwerk, komt het vast helemaal goed 🙂


Ik kom helaas niet op het 2.4 netwerk. Op een of andere manier pakt het wachtwoord niet..


Heb het wachtwoord al veranderd maar dan pakt ie het ook niet


Wat raar zeg @Nans1981 🙁

Zou je de naam van het 2,4Ghz netwerk ook eens willen veranderen, zodat je apparaat weer met een ander netwerk moet verbinden? Hopelijk gaat het daarna wél goed!

 


Helaas kan ik dan ook geen verbinding maken 🤔


Gaat het dan om de printer die niet wil verbinden? Of je pc? Mocht het om je printer gaan, kan je dan eens kijken of die ook de functie biedt om via WPS te verbinden? (ik heb hierbij een random Canon printer gekozen omdat ik niet weet welke jij in je bezit hebt, maar ook voor jouw type zal er een handleiding beschikbaar zijn 🙂)


Ik kom met mn computer ( en ook niet met mn telefoon) in het 2ghz netwerk. Dus ook niet met de printer


Hmm, je kunt er met geen enkel apparaat mee verbinden dus? Terwijl het netwerk wél zichtbaar is? Dat is merkwaardig natuurlijk 🤔 Zou je -puur om Extra Wifi te testen- je pc en telefoon eens willen verbinden met het 5Ghz netwerk? Ben heel benieuwd of dat wél lukt!

 


Ik kom met mn computer ( en ook niet met mn telefoon) in het 2ghz netwerk. Dus ook niet met de printer

Dan denk ik dat u het juiste wachtwoord niet heeft...


Hmm, je kunt er met geen enkel apparaat mee verbinden dus? Terwijl het netwerk wél zichtbaar is? Dat is merkwaardig natuurlijk 🤔 Zou je -puur om Extra Wifi te testen- je pc en telefoon eens willen verbinden met het 5Ghz netwerk? Ben heel benieuwd of dat wél lukt!

 

Is dit nog gelukt @Nans1981?


Hoi, nee helaas. Maar het probleem is op een andere manier opgelost. Ik heb de printer terug mogen sturen en krijg mijn geld terug, zo kan ik op zoek naar een printer die wel gewoon op het 5ghz netwerk kan zonder dat gedoe.

Bedankt allemaal voor het meedenken