Skip to main content
Antwoord

casten van commerciële zenders met iTVOnline

• April 17, 2020
  • 4 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik kan geen commerciële zenders casten via mijn Android telefoon (via een Microsoft Wireless Display Adapter.

Ik krijg dan wel geluid, maar geen beeld.

Casten van de zenders NPO1, 2 en 3 werken wel prima (beeld en geluid).

Beste antwoord door wjb

Dat is dus een miracast ofwel screenmirroring en dat mag niet met commerciële zenders omdat daarmee niet meer te garanderen is dat de content beveiligd is tegen kopiëren.

Daarbij komt dat met miracasten de beeldkwaliteit toch wel sterk achterblijft t.o.v. casten via een Chromecast.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • April 17, 2020

Dat werkt alleen met chromecast. 

wjb
Superuser
  • Antwoord
  • April 17, 2020

Dat is dus een miracast ofwel screenmirroring en dat mag niet met commerciële zenders omdat daarmee niet meer te garanderen is dat de content beveiligd is tegen kopiëren.

Daarbij komt dat met miracasten de beeldkwaliteit toch wel sterk achterblijft t.o.v. casten via een Chromecast.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 19, 2020

Hi @FrankKesseler, ik zie dat @Nick83 en @wjb je al hebben uitgelegd waarom dit niet lukt, is het zo duidelijk?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 22, 2020

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!