Skip to main content
Beantwoord

De firewall op mijn Box12 blokkeert mijn Honeywell thermostaat sinds update V12.C.24.05.08

• 4 februari 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Na de update van het modem werkte de verbinding met het internet niet meer van mijn Honeywell T6 thermostaat. Ik heb toen de firewall op laag gezet waarna alles weer prima werkt. Nu wil ik de aangepaste instellingen gebruiken om toch een firewall op het modem te hebben en niet alles open te zetten. Het rare is dat na het aanzetten van de aangepaste firewall de verbinding het een tijdje doet maar dat is de internet verbinding weg en kan ik de app niet meer gebruiken.

Ik heb na wat mailen met Honeywell de volgende poorten 80 , 443 (deze stonden al open) 5671-5672 en 8883 maar na het instellen van deze poorten werkt het nog niet.

Zijn er nog meer met dit probleem en wat is de oplossing.

Beste antwoord door bijmax

Bedankt voor de reacties.

Het probleem begon na de update. In deze update zet KPN de firewall op middel.

Oplossing is dus:

Firewall op laag / standaard.

groet Max

Bekijk origineel

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8442 reacties
  • 4 februari 2025

Beste ​@bijmax zet de firewall op standaard, dan moet het weer werken.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2025
bijmax schreef:

Ik heb toen de firewall op laag gezet waarna alles weer prima werkt. Nu wil ik de aangepaste instellingen gebruiken om toch een firewall op het modem te hebben en niet alles open te zetten.

Waarom wil je dat?

Het betreft de uitgaande firewall en dat betekent dat deze alleen actief is op communicatie die vanaf jouw thuisnetwerk geïnitieerd wordt. Dat die firewall op “laag” staat is wat mij betreft ook geen enkel probleem en inkomend staat de firewall ook gewoon nog volledig dicht uitgezonderd jouw port-forwardings.

Edit: In de volgende firmware zal “Laag” hernoemd worden naar “Standaard” want bij “Laag” denken mensen vaak aan “onveilig” maar dat is dus niet het geval.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

Beste janD, standaard is geen instelling in de nieuwe interface. Wel laag,, maar ik wil niet alles openzetten. Dus daarom mijn vraag.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 februari 2025
bijmax schreef:

Beste janD, standaard is geen instelling in de nieuwe interface. Wel laag,, maar ik wil niet alles openzetten. Dus daarom mijn vraag.

Zie mijn vorige bericht.

• 3481 reacties
  • 4 februari 2025
bijmax schreef:

Alleen alles binnen vandaan naar buiten staat dan open. Dat was voor de firmware update ook altijd al zo. Door de firewall dus op "laag" te zetten maak je het dus net als vroeger.

Het hele probleem met die uitgaande firewall is dat je zo ongeveer netwerktechnicus moet wezen om hem goed in te stellen. Althans wel als je apparatuur in huis hebt wat "vreemde" poorten gebruikt.

Wij weten ook niet welke poorten jouw Honeywell gebruikt. Om hier achter te komen zou je er een geavanceerde router tussen moeten zetten die het verkeer logt. Die gedurende lagere tijd bijhoud welke poorten jouw Honeywell gebruikt. Is dat realistisch voor een normale consument? Nee.

Voor een normale consument zoals jij is er eigenlijk geen andere optie dan de firewall op "laag" of "standaard" te zetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2025

Bedankt voor de reacties.

Het probleem begon na de update. In deze update zet KPN de firewall op middel.

Oplossing is dus:

Firewall op laag / standaard.

groet Max

Reageer