Skip to main content

Sinds een paar weken heb ik op enkele kamers ineens geen enkele wifi. Terwijl woonkamers en andere kamer dat wel heb. Ik heb enkele malen wifi manager gedraaid. Beneden en in enkele kamers 120 MB upload snelheid. Maar ineens valt die in specifieke kamers weg aan 1 kant van het huis. Ik zie dan dat er nog even een snelheid is van 20MB of zo maar valt daarna weg. Heeft iemand een oplossing?

Met verschillende apparaten (telefoon en laptop) geprobeerd maar zelfde resultaat.

Hoi @Martijn van der Sman, welkom op het forum. De Wifi snelheden verschillen inderdaad aardig zo te horen. Waar heb je de Wifi Manager precies gedaan? Was dat bij het modem of was dat in de bewuste kamers? Gaf de Wifi Manager geen optie om SuperWifi-punten voor een gereduceerd tarief te bestellen? Het klinkt alsof je het netwerk daarmee in die kamers kunt verbeteren.


Ik heb wifi manager op 1ste en 2de etage gedaan. Modem op BG. SUperwifi gaf die aan. Maar gekke is dat de snelheid terugviel van 120MB upload naar ineens wegvallen op 2 kamers aan dezlefde kant van huis, terwijk zowel op 1ste als 2de aan de andere kant van huis gewoon 120MB upload heeft


Als ik je goed begrijp is de snelheid niet altijd laag in die kamers dus, maar valt het soms weg?

Wat je dan ook kunt doen is het kanaal van het Wifi netwerk wijzigen. Merk je daarna een verbetering?