Skip to main content

In eerste instantie lukte dit niet, alle truukjes geprobeerd.

Totdat ik eens om mij heen keek en concludeerde dat er wel erg veel adapters en netvoedingen in de wandcontactdozen, om mij heen, zaten.

Vervolgens de twee adapters plus de derde in elkaar geplugd en een WCD ver op zolder opgezocht , waar geen andere netvervuilers aanwezig zijn.

En wat denk je? de eerste twee gingen direct in bedrijf en de derde na een resetje.

Net vervuiling of puur geluk?

In elkaar weten ze elkaar natuurlijk optimaal te vinden.

In verschillende stopcontacten, verschillende groepen, en alles wat er tussen zit, maakt het alleen maar moeilijker.

Het had niet helemaal op zolder gehoeven 😄 Gewoon samen in 1 stopcontact. 

Verder alle 3 in een vast stopcontact,  niet in verlengdozen stoppen.

Beter nog, helemaal niet gebruiken. Veel te storingsgevoelig. 


Wel Dennis, je hebt gelijk alleen mijn ervaring is nu ,dat bij ons toevallig , op zolder geen adapters netvoedingen en ledlampen aanwezig zijn.

De drie in elkaar gestoken adapters raakten daar zo op "wit".

En de KPN instruktie gevolgd hoor.

In de huiskamer, keuken en slaapkamer lukte dit niet dus…………

Dimmers, geschakelde netvoedingen ,ledlampen op 230V , slecht gewikkelde trafo's noem ze maar op , ze zijn netvervuilers.


Dit is een mooi voorbeeld, handig voor een ieder die hier op stuit in een zoektocht voor een soortgelijk probleem.
Algemene oplossing : een kabel ( indien niet mogelijk : toch een kabel )

In de huiskamer, keuken en slaapkamer lukte dit niet dus…………

Het is maar net hoe “goed” de signalen door het E-net gaan, heb je 3 fase in huis misschien ?

Dimmers, geschakelde netvoedingen ,ledlampen op 230V ,

Die dus.

slecht gewikkelde trafo's

Hmmm, daar kan ik zo snel niets bij bedenken.

 


Precies hierom raden wij die dingen af. Te storingsgevoelig van buitenaf.

Het is of kabels trekken, en al dat echt niet kan of wenselijk is, draadloos via Superwifi’s. 


Beste Dennis, graag zou ik dat Superwifi willen proberen maar we hebben nu al problemen met de bestaande wifi, het gaat goed als de buren niet thuis zijn en als zij niet van alles en nog wat  via het lichtnet of mobieltje schakelen, zij hebben een super sterke wifi.

Kabels van en naar de tv is niet mogelijk en op de laptop werken boven moet toch mogelijk zijn wel?

Wat betreft slechte trafo's: er zijn er die gewikkeld zijn als een bolletje touw op een een vliegerstok.

gewoon 230V in en wat dan ook uit, verder niets, een strak en netjes gewikkelde trafo met een C over de sec.kant levert heel wat minder vuil.