Skip to main content

Dag allemaal,

Ik heb onlangs een Fritxbox 7590 geïnstalleerd. En ik heb daarbij 3 powerline adapters van Devolo. Om precies te zijn de Devolo Magic 2 Multiroom met Mesh technologie. Het is allemaal verbonden met elkaar en de tv's werken allemaal prima draadloos. Alleen ik kwam erachter dat ze niet zijn opgenomen in het Mesh netwerk van de Fritzbox. Als ik de help raadpleeg, worden de Powerlines van Fritz zelf natuurlijk als voorbeeld genomen. Hoe kan ik mijn Devolo Powerlines integreren in het Mesh netwerk van de Fritzbox 7590? 

Dit gaat ook niet lukken. De Fritz!box werkt alleen met andere AVM apparatuur (zoals Fritz!Repeaters) in Mesh.


Oke, dank je. Daar was ik niet van op de hoogte. Wel een tegenvaller helaas!


als je bv een fritz repeater (met mesh) 2400 koopt voor 80 euro kun je je wifi probleem wel goed en redelijk goedkoop oplossen.


Ik moet zeggen met de Devolo's en de Fritzbox is het al een hele verbetering en de Devolo's schakelen mooi over als ik boven ben. Het is nooit beter geweest dan nu! Misschien dat ik in de toekomst nog eens de Fritz repeater ga proberen.


De Fritzbox werkt heel goed samen met de Devolo adapters (ook de Devolo Magic Wifi adapters die ik  heb) zonder problemen. Enige dat nodig is om beide te laten samen werken is de “Devolo Cockpit app”. Ga naar Devolo.nl en download de cockpit app op  je PC of Smartphone. Start de Cockpit en klik op toevoegen, nadat je de Devolo adapters in wandcontactdozen gestopt hebt dichtbij de Fritzbox en druk op de “verbindingsknop” op de adapters (rechtsonderin de adapter zit een verbinding “schuifje”) en binnen twee minuten op de WPS knop van de Fritzbox. Werkt dit niet voor jou, kies dan toevoegen met security code, deze staat aan de achterkant van elke adapter. Let wel: elke adapter heeft zijn eigen code, dus als je meerdere adapters hebt, moet je de codes separaat invoeren. Ready and done. 


Dit gaat ook niet lukken. De Fritz!box werkt alleen met andere AVM apparatuur (zoals Fritz!Repeaters) in Mesh.

Hoi @TFHFony , zie mijn eerdere reaktie. Het kan wel met Devolo adapters.


Dag allemaal,

Ik heb onlangs een Fritxbox 7590 geïnstalleerd. En ik heb daarbij 3 powerline adapters van Devolo. Om precies te zijn de Devolo Magic 2 Multiroom met Mesh technologie. Het is allemaal verbonden met elkaar en de tv's werken allemaal prima draadloos. Alleen ik kwam erachter dat ze niet zijn opgenomen in het Mesh netwerk van de Fritzbox. Als ik de help raadpleeg, worden de Powerlines van Fritz zelf natuurlijk als voorbeeld genomen. Hoe kan ik mijn Devolo Powerlines integreren in het Mesh netwerk van de Fritzbox 7590? 

Dat kan niet. Devolo gebruikt niet dezelfde standaarden als er in de FRITZ!Box zitten.

Mesh is beschreven voor WiFi nog niet voor Powerline, Bij de FRITZ!Box wel mesh met WiFi en Powerline.

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric


Reageer