Skip to main content
Antwoord

Door combinatie Unifi Express 7 met FRITZ!Box werkt Interactieve TV niet

• October 7, 2025
  • 17 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedenavond, ik heb mijn thuisnetwerk uitgebreid met een Unifi Express 7, rechtstreeks aangesloten op FritzBox die met KPN netwerk verbonden is. Express is met een USW-Lite 8 POE verbonden, waar alle Accespoints weer aan gekoppeld zijn. Internet en Wifi functioneert prima.

Nu werkt mij Interactieve TV echter helaas niet meer, stopt met configuratie bij 85% opstarten. Schijnt met IGMP etc te maken te hebben?

Kan iemand mij helpen met welke instellingen waar aangepast moeten worden, ik heb daar zelf helaas geen enkel verstand van.. 

Beste antwoord door joey92

als je in de Unifi controller zit. kun je onder Settings > Networks de IGMP setting vinden.

@Xtron 

instellingen moeten zo staan zoals je ze op de foto ziet. hierna de Express 7 en de switch allebei een herstart geven.

17 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

heb je de TV ontvanger rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten of loopt deze ook via de Unifi switch?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Is nu rechtstreeks op fritzbox aangesloten

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

en dan loopt deze nog steeds vast op 85%?

zou je anders de switch even kunnen afsluiten, de Fritzbox een herstart geven, en daarna de switch weer opnieuw aansluiten op de Fritzbox?

over welke type Fritzbox hebben we het? en is dit op Koper of Glasvezel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Ja loopt helaas nog steeds vast.

ik ga je advies proberen. Is een fritzbox 7590 nog via koper. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Advies gevolgd maar herstart heeft helaas niet geholpen, blijft met opstarten nog steeds hangen op 85%. 
Heb iets gekezen over IGMP instellingen maar geen idee wat daarmee te doen.. 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

als je de switch even afsluit van de fritzbox, en dan de TV ontvanger een herstart geeft, loopt deze dan wel door?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

In de Unifi Express zit de controller ingebouwd tot een beperkt aantal devices. 
Heeft de tv wel gewerkt voor dat je de Unifi omgeving hebt aangesloten.    

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

@joey92 Tv Ontvanger even rechtstreeks op fritzbox aangesloten, dan loopt deze wel door naar 100%.

Daarna terug aangesloten aan TV, komt nu niet verder dan 80%. Krijg nu weer fout 562.
Unifi heb ik nog steeds disconnected. 

ik heb ook Unifi controller op pc en mobiel, weet echter niet waar IGMP te wijzigen?

@Maikel Drost ja TV heeft altijd gewerkt, als ik netwerk kabel rechtstreeks aansluit kan in gewoon apps als netflix kijken

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

@Xtron 

even voor de beeldvorming, de TV ontvanger loopt dus via de Switch als deze vast blijft hangen bij 80%?

rechtstreeks op de Fritzbox loopt die wel gewoon netjes door.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 7, 2025

als je in de Unifi controller zit. kun je onder Settings > Networks de IGMP setting vinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

@joey92  IGMP Snooping staat op drop, moet dit naar multicast? 
Flood known protocols staat er niet

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

@joey92 Tv Ontvanger even rechtstreeks op fritzbox aangesloten, dan loopt deze wel door naar 100%.

Daarna terug aangesloten aan TV, komt nu niet verder dan 80%. Krijg nu weer fout 562.
Unifi heb ik nog steeds disconnected. 

ik heb ook Unifi controller op pc en mobiel, weet echter niet waar IGMP te wijzigen?

@Maikel Drost ja TV heeft altijd gewerkt, als ik netwerk kabel rechtstreeks aansluit kan in gewoon apps als netflix kijken

Op de Express 7 gateway is de controller geïntegreerd. Software Installeren op pc hoeft dus niet.

inloggen op de 192.168.1.1 of wat jeje express 7 voor netwerk hebt gegeven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

@Maikel Drost ik heb toegang tot controller van Unifi, weet alleen niet wat er aangepast moet worden? 

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • October 8, 2025

@Xtron 

instellingen moeten zo staan zoals je ze op de foto ziet. hierna de Express 7 en de switch allebei een herstart geven.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ga naar Setting/Networks

vervolgens het vlan/netwerk aanklikken

dan advanced op manual.

klik igmp snooping aan.

Sla de config op en testen maar 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

@joey92 ​@Maikel Drost dank voor jullie input, probleem is nu verholpen! 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Goed om te horen 💪
De volgende stap Fritz ertussen uit mits je glasvezel hebt 😀 scheelt je weer een apparaat