Skip to main content

Ik heb de volgende opstelling thuis:

begane grond

  • modem
  • WIFI hotspot is door de monteur bij het modem in de meterkast geplaatst
  • TV met een chromecast

1ste verdieping

  • Tv ontvanger met signaal van de WIFI hotspot
  • WIFI hotspot 

Dit draaide vrijwel probleemloos tot de update van de afgelopen week. Toen ging de downloadsnelheid enorm wisselen. Geregeld liep die snel terug waardoor de chromecast ging bufferen, dus steeds een pauze in het tv programma waar je naar zit te kijken. De WIFI hotspot op de eerste verdieping heeft nu ook een zwakke verbinding. Het lampje op de WIFI hotspot is constant geel. Voor de update was hij groen dus hij moet weer kunnen worden verbeterd. Met de WIFI manager kun je de snelheid weer verhogen maar na een uur of twee is die weer laag. Dit alles is gekomen na de update. 

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Na de update van de software van het modem is wifi even vrij rampzalig geworden. Ik heb nu alles weer op de rit met uitzondering van het tweede super wifi punt. Het lampje daarvan blijft oranje branden ook na een volledige reset. Ik heb sinds een aantal maanden wifi en tv van KPN en tot aan de update liep alles perfect, sterk signaal, vrijwel geen storingen. Maar nu is het ineens helemaal mis. Weet iemand hoe ik de ontvangst op het tweede super wifi punt nog kan verbeteren zodat er weer een groen (kpn:grinning: ) lampje op gaat branden?

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hi @Geert1953, om je goed te kunnen helpen en ook het forum overzichtelijk te houden heb ik je twee topics samengevoegd. Goed om te horen dat je al een stukje verder bent, zeker na het lezen van je eerste bericht 🙂 Het zit 'm nu nog in het tweede SuperWifi punt dat oranje brandt, begrijp ik.

Een oranje lampje op een SuperWifi punt is niet per sé erg. Het SuperWifi punt is gewoon verbonden met je wifi netwerk, het zegt alleen iets over het type verbinding. Als het lampje oranje is, is het SuperWifi punt via de 2.4 GHz verbinding verbonden. Als je verbinding en snelheid goed werken, is er niets aan de hand. Wat je anders proberen kan, is het ietsje verplaatsen van het SuperWifi punt. We hebben een handig topic met alles over installatie en gebruik van SuperWifi, daarin staan ook de lampjes uitgelegd.

Daarnaast ben ik benieuwd naar welke Experia Box je hebt, en welke versie van de software er op staat? We zijn bezig met een zogenaamde mesh-update voor onder andere de KPN Box 12. Deze update zorgt ervoor dat de wifi verbinding van je modem samen gaat werken met SuperWifi, zodat het één groot netwerk wordt. Door in te loggen op je Experia Box kan je nakijken wat het versienummer van de firmware van jouw modem is. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface.


Hoi Alexandra, bedankt voor je reactie. Ik zal proberen of ik het Wifi superpunt wat kan verplaatsen en kijken of dat wat oplevert.

Ik heb een KPN Box 12, is dat hetzelfde als een Experia Box? De inloglink voor het modem werkt niet omdat het geen beveiligde verbinding oplevert. Als de link wel van toepassing is voor mijn modem dan kan ik misschien het beveilingsniveau even tijdelijk terugzetten.

De software van het modem is op 19 november j.l. geüpdatet. Ik weet niet of je daar iets aan hebt. Helaas was dat de bron van alle ellende. 


Hoi Alexandra, bedankt voor je reactie. Ik zal proberen of ik het Wifi superpunt wat kan verplaatsen en kijken of dat wat oplevert.

Hi Geert, helemaal goed. Dat helpt vaak heel goed, probeer het ook gerust even uit met mogelijke plekjes waar het SuperWifi punt kan staan. 

Ik heb een KPN Box 12, is dat hetzelfde als een Experia Box? De inloglink voor het modem werkt niet omdat het geen beveiligde verbinding oplevert. Als de link wel van toepassing is voor mijn modem dan kan ik misschien het beveilingsniveau even tijdelijk terugzetten.

De software van het modem is op 19 november j.l. geüpdatet. Ik weet niet of je daar iets aan hebt. Helaas was dat de bron van alle ellende. 

Klopt, de KPN Box 12 is dan jouw Experia Box (voorheen stond dit altijd op het modem, bij dit type is dat niet meer zo). Lukt het wel om de modempagina te openen vanuit een andere internetbrowser?