Skip to main content

Bij zomerschoonmaak alle draden uit mijn modem gehaald. Modem daarna opnieuw opgestart. Alles doet het, tv, wifi etc. Maar mijn beide printers zijn onzichtbaar geworden. Ze staan aan maar worden door het netwerk als offline geregistreerd. Ook als ik ze toe wil voegen dan worden ze niet herkend dus opnieuw installeren heeft weinig zin. Heb het via de printers als geprobeerd maar ik vrees dat het een modemprobleem is want niets heeft geholpen.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Suut 

 

Welke modem heb je zo'n zwarte Box 12 of een witte Experiabox, indien de laatste welk type heb je?

Wat is het merk en type van je printers?

 

Printers ook al een keer uit en weer aangezet neem ik aan?


witte experia V10

Brother MFC

HP LaserJet 400

 

Ja, meerdere keren

 


als ik één van de stekker eruit haal bij de modem en in één van de andere gele openingen stop, dan zie ik mijn Brother even verschijnen, kan één keer printen maar de volgende keer is ie weer onzichtbaar. De HP blijft zich verstoppen….


Heeft u versterkers? 


Die HP heeft voor zover ik kan vinden geen WiFi.

  Aanvulling: Niet goed gezocht, sommige hebben het wel.

Printers werken beide via WiFi of zijn ze bekabeld aangesloten?

Als je je PC/Laptop en/of de printers via een netwerkkabel aansluit zie je de printers dan wel?

Je zou de probleemoplosser van HP op deze pagina https://support.hp.com/nl-nl/document/c05234977 eens kunnen proberen, daar kan je ook een tool downloaden die diverse problemen kan detecteren en oplossen.


Dag GeSp,

Ze werken natuurlijk beide via wifi.

Aansluiten met kabel kan ik niet want ik heb die kabels niet meer. Bovendien deden ze het voorheen gewoon.

HP oplosser heeft geen zin. Dat werkt allemaal niet.

 


@ Nick,

Versterkers waarvan? Wifi signaal? Nee


Ok. Op de v10 zonder a …

... kun je het 2,4 GHz WiFi signaal een andere naam geven dan het 5 GHz signaal. Heeft u dat misschien al? Zo niet, dan zou u dat misschien eens kunnen doen. Dan koppel je de printers aan de 2,4 GHz, dat zou moeten werken.


kun je het 2,4 GHz WiFi signaal een andere naam geven dan het 5 GHz signaal. Heeft u dat misschien al? Zo niet, dan zou u dat misschien eens kunnen doen. Dan koppel je de printers aan de 2,4 GHz, dat zou moeten werken.

Dit had ook Chinees kunnen zijn…. Sorry…. Ik heb gewoon één wifi signaal wat ik de naam van mijn bedrijf heb gegeven. Geen idee waar ik het andere signaal vandaan zou moeten halen en volgens mij heb ik helemaal geen 5G maar 4G… Ik zou ook niet weten hoe ik printers moet koppelen. Normaal gesproken kan ik ze gewoon vinden als ik een printer wil toevoegen…. dan scant mijn notebook de in de buurt aanwezige printers en die kan ik dan installeren. Maar dat is nu dus niet meer mogelijk. Dat moet toch verdorie weer te herstellen zijn zonder dat ik allemaal rare dingen ga doen?


Het enige wat ik heb gedaan is wat kabeltjes losmaken en daarna weer terugstoppen…..


Het enige wat ik heb gedaan is wat kabeltjes losmaken en daarna weer terugstoppen…..

Ja... en toen is er waarschijnlijk nieuwe firmware geïnstalleerd.

Het plaatje klopt wel? U heeft echt een v10 en niet een v10a toch?

4G heeft u op uw mobiel als u niet thuis bent en geen WiFi ontvangst heeft. 5 GHz is WiFi.


 


 


Het was 4 Gb verbruik…. excuus….geen idee hoeveel GHz er is….


Het eco lampje brand blauw? Doet WiFi het dan überhaupt nog wel? Is WiFi dan niet uit?


Ik communiceer nu met jou via computer dus mijn wifi doet het wel. Is dat een ding…. dat ecolampje? Hoort dat niet te branden? ik ga het even opzoeken. Geen idee hoe dat eerder was. Dat ding ligt over het algemeen uit zicht.

 

Lees nu dat dat eco lampje idd wel verschil kan uitmaken. Ik zal de boel nogmaals resetten…. Heb ik al een paar keer gedaan, maar vooruit….


Oh, zie nu ook dat ik de foto zo heb verkleind dat je niet meer kunt zien dat het echt een V10 is….. Maar dat is ie echt.


Eco lampje uitgezet en dat lijkt idd de boosdoener. Heb nu iig mijn Brother weer gewoon in beeld. Met de HP moet ik nu iets anders uitvogelen, maar nu ligt het iig niet meer aan de modem. Hartelijk dank voor het meedenken!


En voor de volledige info. De HP heb ik weer online gekregen omdat het stekkertje in het netgearkastje wat tussen de modem en de printer staat niet meer helemaal goed zat.

 

Moraal van dit verhaal: Nooit meer schoonmaken!