Skip to main content

Hallo,

Vanochtend deed de tv/bekabelde internet via dvs het nog en vanmiddag niet meer. Ik vermoed dat de dvs apparaten niet meer gekoppeld zijn. Het huisje brandt niet meer van de 3 lampjes. Ik heb geprobeerd het te koppelen doormiddel van het resetten van de apparaten terwijl ze in elkaar vast zitten, maar zonder resultaat. Iemand die me kan helpen?

Bekabeld internet via een dvs bestaat niet. 

Maar ik begrijp uw probleem. 

Tsja, de simpelste en beste oplossing is geen dvs gebruiken en een echte kabel trekken. 


Het kunnen 2 dingen zijn. Of uw electriciteitsnetwerk is niet meer geschikt voor draadloze verbindingssets of ze zijn kapot. Zover ik weet zijn ze al behoorlijk op leeftijd en kunnen ze niet meer mee met de huidige techniek.  


@Pechvogel31 KPN heeft nieuwe type DVS systemen, maar een kabel trekken is het beste.

DVS 1200:

KPN Webshop € 80,-

 


Dankjulliewel voor jullie reacties. Natuurlijk is bekabeld het beste, alleen voor dit huis eigenlijk geen optie omdat die kabel alleen maar in de weg staat. Toch vind ik het vreemd dat ze uit het niets niet meer koppelen. Dit geldt trouwens ook voor die van boven die het ook opeens niet meer doet. Ik krijg geen van allen gekoppeld. Ik begrijp dat ze vrij oud zijn, maar toch klinkt het mij vreemd in de oren dat ze nu opeens alle 3 stuk zouden zijn. Heeftiemand trouwens enog idee of je die oude om kan ruilen voor nieuwe bij die KPN?


Omruilen kan niet,Maar voor weinig geld kan je het type DVS650 kopen op marktplaats,Die zijn opzich wel prima.

Deze stappen al doorgenomen?:

Hier kan je DVS650 kopen voor weinig: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m1804532319-kpn-dvs-650-wifi-3-stuks


Maar hou er wel rekening mee dat ook de nieuwe het niet goed doen. Ze kunnen slecht tegen ledverlichting bijvoorbeeld. Zonnepanelen,  telefoonopladers kunnen ook de rede zijn van problemen.  Dat kan bij u zijn maar ook bij de buren want het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  


Maar hou er wel rekening mee dat ook de nieuwe het niet goed doen. 

Zeker waar,

Maar ze kunnen wel 450mbps meer data versturen dus dan zal die ook wel wat stabieler zijn toch?Die @Pechvogel31 nu heeft zijn wel heeel oud.


Ik heb ze ook. Gekregen. Want ik zou ze nooit kopen. Maar als je zoiets krijgt, dan is het leuk om er wat mee te proberen. 

Maar als ik de ene in de meterkast doe en de andere boven, dan zien ze elkaar niet. Als ik ze boven in dezelfde kamer in verschillende stopcontacten probeer, dan werkt het: ruim 300 mbps volgens de Devolo Cockpit.

Als ik de ene in een andere kamer aan de andere kant van het huis doe, dan heb ik 60 mbps ongeveer volgens de Devolo Cockpit. Ik denk dat da dan een andere groep is, maar wel achter dezelfde aardlekschakelaar. Beneden zal wel een andere aardlekschakelaar zijn. Denk ik. Wij hebben er 3. En dan per aardlekschakelaar een stuk of 5 groepen.


Hallo,

Vanochtend deed de tv/bekabelde internet via dvs het nog en vanmiddag niet meer. Ik vermoed dat de dvs apparaten niet meer gekoppeld zijn. Het huisje brandt niet meer van de 3 lampjes. Ik heb geprobeerd het te koppelen doormiddel van het resetten van de apparaten terwijl ze in elkaar vast zitten, maar zonder resultaat. Iemand die me kan helpen?

Hallo @Pechvogel31 , bij Devolo kun je de zogenaamde ‘cockpitsoftware’ downloaden en daarmee je apparatuur instellen/resetten/updaten etc.

Ik weet niet of die software voor jouw spullen nog werkt, maar wie niet waagt, die niet wint.

Succes.

 


Omruilen kan niet,Maar voor weinig geld kan je het type DVS650 kopen op marktplaats,Die zijn opzich wel prima.

Deze stappen al doorgenomen?:

Hier kan je DVS650 kopen voor weinig: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m1804532319-kpn-dvs-650-wifi-3-stuks

Ik ben helemaal geen fan van Marktplaats, en je hebt zeker geen garantie. En je weet niet in welke conditie die DVS zijn, dan kan diegene dat er wel opzetten maar vertrouw het niet. 


Maar ze kunnen wel 450mbps meer data versturen dus dan zal die ook wel wat stabieler zijn toch?Die @Pechvogel31 nu heeft zijn wel heeel oud.

Ook al kunnen ze 450 Mbit/s aan, ik had de 1200, maar deed de heater (2500 Watt) aan in de Serre, weg verbinding! Dan haalt ie ook de 450 Mbit/s niet eens. 


Maar ze kunnen wel 450mbps meer data versturen dus dan zal die ook wel wat stabieler zijn toch?Die @Pechvogel31 nu heeft zijn wel heeel oud.

Ook al kunnen ze 450 Mbit/s aan, ik had de 1200, maar deed de heater (2500 Watt) aan in de Serre, weg verbinding! Dan haalt ie ook de 450 Mbit/s niet eens. 

Toen ik nog bij Ziggo klant was had ik de Ziggo-DVS’en, beide in een vrijstaand geaard stopcontact geplaatst, zodat de aardleiding ook mee deed, kwam echter nooit boven de 110 à 120Mbits/ netto uit, zelfs niet met een 400Mbit/s-abo.

De DVS1200 van KPN werken ook pas optimaal in een vrijstaand geaard stopcontact, omdat dan daar ook de aardleiding meedoet.

Toen ik naar KPN overging idem dito, toen maar alles bekabeld laten maken en de DVS’en aan de kringloopwinkel gegeven.

 

 


Heeftiemand trouwens enog idee of je die oude om kan ruilen voor nieuwe bij die KPN?

KPN geeft dit soort apparatuur niet meer gratis, dus omruilen kan niet. Waren ze nieuw geweest en binnen je garantie dan wel, randapparatuur die moet je gewoon kopen bij KPN. 


Weet niet wat dat is met die dingen, had ze ook een tijdje in gebruik omdat naar mijn mening een kabel trekken vrijwel onmogelijk was in ons wat oudere huis. DVS 1200. Hebben het op zich nog aardig gedaan, zelfs via 2x verlengkabel, waarvan ze zeggen dat het dan eigenlijk helemaal niet werkt. 

Maar na een poosje moest ik ze elke week wel een keer opnieuw koppelen, resetten etcetera. Ook Devolo cockpit gedownload en gebruikt. 

Werd steeds meer drama, totdat ik samen met een bevriende elektricien toch een kabel heb getrokken (vrijwel helemaal uit zicht) en nu nooit geen ellende meer, en geen chagerijnige vrouw omdat die nu gewoon storingsvrij televisie kan kijken boven in de slaapkamer. 

Bijkomend voordeel, switch boven geplaatst, zodat ik in de toekomst voor mijn zoon een internetaansluiting op zijn kamer heb. 


Hi allemaal,

Bedankt voor alle reacties! Ik probeerde het weer om ze te resetten. Bij toeval kwam ik erachter dat ik dat resetknopje van mijn dvs apparaten maar 1seconde hoefde in te drukken om ze te koppelen en ze werken weer prima! Dus gelukkig is het vervangen niet nodig!


Wat fijn dat het is opgelost @Pechvogel31, ik wens je ondanks het slechte weer een fijne zondag.