Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb thuis een glasvezel verbinding en toegang tot de hd glasvezel zenders.

Nu heb ik mijn eigen router geplaatst. Een Draytek 2133.

Ik heb alles volgens de documentatie ingesteld, beide documentatie van kpn en van draytek zelf.

 

Alles werkt, maar niet helemaal optimaal.

De tv stottert zo nu en dan. Niet constant gelukkig, maar zeker 1 of 2x per dag.

Het grote probleem treed op wanneer ik een hd glasvezel zender wil opzetten. Zodra ik dit doe crasht de router als in, niks in het netwerk heeft meer toegang naar buiten. Dus alles dat via vlan4 en vlan6 gaat stopt. 

 

Nu was ik alles aan het controleren of het (nog) goed ingesteld staat en dit lijkt goed. Nu kwam ik igmp snooping tegen, dit staat aan in de router, maar tussen de router en de iptv zit een switch van tplink (tl-sg1008d) en deze ondersteund geen igmp snooping. Kan dit de oorzaak zijn van de crash?

 

Kan iemand mij helpen met of dit een oorzaak kan zijn?

 

ALvast bedankt!

De switch moet inderdaad ook igmp snooping ondersteunen. Jou probleem komt vrijwel zeker door jou switch zonder igmp snooping. Haal hem als test maar eens er tussenuit.


Ik heb het kastje aangesloten zonder switch en alles ging goed. Heb daarom een netgear maar gekocht die igmp snooping ondersteund aangezien een extra kabel geen optie is :')