Skip to main content

Hallo,

Ik heb nu de DVS650 in gebruik. Kan ik daar de DVS1200 bij gaan gebruiken?Of moet ik dan toch weer de DVS650 kopen?

 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo,

Ik heb nu de DVS650 in gebruik. Kan ik daar de DVS1200 bij gaan gebruiken?Of moet ik dan toch weer de DVS650 kopen?

Hallo @KarinZa , de 650 is niet meer te koop, de 1200 werkt samen met de 650.

 


Hallo,

Ik heb nu de DVS650 in gebruik. Kan ik daar de DVS1200 bij gaan gebruiken?Of moet ik dan toch weer de DVS650 kopen?

Hallo @KarinZa , de 650 is niet meer te koop, de 1200 werkt samen met de 650.

 

Dank jo wel! Ik heb 1 adapter aangesloten aan router/wifi apparaat en 1 in kamer voor TV ontvangst. Nu heb ik 1 dvs1200 erbij besteld voor tv ontvangst boven. Kan ik er nu nog 1 voor nog een tv bijkopen? Zonee, hoe kan ik dat oplossen? 
bvd 

gr. Karin


Hallo @KarinZa voor een goede ontvangst via de DVS-apparaten is het aan te bevelen het maximum op 3 DVS’en te houden.

Dan zal je een 4e apparaat bekabeld moeten aansluiten.

 


@KarinZa Het is het beste om de DVS1200 direct bij het modem te plaatsen, en de DVS650 elders bij de tv-toestellen. Dat komt namelijk de snelheid ten goede.

Piet.


@KarinZa Hoi! Je hebt inderdaad het antwoord op je vraag al gevonden zag ik. Nu heeft JanD het antwoord dubbel bevestigd, Fijn! Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. 


@KarinZa Het is het beste om de DVS1200 direct bij het modem te plaatsen, en de DVS650 elders bij de tv-toestellen. Dat komt namelijk de snelheid ten goede.

Piet.

Hallo @P.J.M. van der Vooren , dat kan niet, @KarinZa heeft al een 650 set, waarvan ze het hoofdtoestel, zoals het hoort, bij het modem heeft aangesloten, je kunt een losse pwl 1200 niet als hoofdtoestel aansluiten. Je hebt namelijk altijd een hoofdunit (voor bij het modem) en een losse unit voor elders.

 

 


@JanD Ik heb hier verschillende DVS’en, en die zijn allemaal hetzelfde. Er is geen verschil tussen de units, dus geen apart hoofdtoestel of losse unit. Alle DVS’en kunnen door elkaar gebruikt worden, waarbij het zoals ik al aangaf het beste is om de DVS1200 bij het modem te plaatsen en de DVS650 bij de tv. Dit komt de snelheid ten goede.

Piet.


@JanD Hoe bedoel je dit precies? Een DVS set bestaat uit twee identieke DVS kastjes of dit nu de 650 is of de 1200. Je kunt de DVS'jes omwisselen van plek. Er kan dus prima een DVS 1200 bij het modem geïnstalleerd zijn én twee 650 bij 2 tv's. De kastjes moeten denk ik alleen opnieuw gekoppeld worden. Het maakt niet uit of de 1200 of de 650 bij het modem geïnstalleerd is. 

Dit is wat wij communiceren aan de klant: 

  • KPN heeft een aantal verschillende typen adapters. 
  • Deze zijn onderling volledig compatibel. In een gemengd netwerk maakt elke adapter verbinding met de andere adapter. De snelheid wordt bepaald door de minst snelle adapter. 

Hoe moet je twee verschillende DVS types koppelen?

  1. Plaats de adapters dicht bij elkaar in een direct stopcontact, of klik de adapters geschakeld in elkaar, om het koppelproces te vergemakkelijken.
  2. Druk 3 sec. op het reset knopje. Als je het knopje loslaat, gaat het lampje wit knipperen. 

Hallo @Lisa  en @P.J.M. van der Vooren uit mijn ‘Ziggo-tijd’ heb ik nog 3 powerline-adapters van  het merk Comtrend, met de Ziggo-software.

De sets hebben 1 hoofdunit die alleen rechtstreeks op het modem aangesloten kan worden en de andere units  kunnen op iedere willekeurige plaats in huis aangesloten worden.

Daar ben ik dan mee in de war waarschijnlijk.:wink:

 

 


Reageer