Skip to main content

Hallo allemaal,

 

in mijn huis gebruik ik (met succes gelukkig) de DVS-systemen om televisie te kijken. Mijn vriendin komt bij mij wonen met een geluidssetje van Sonos, waarbij de speakers een LAN-aansluitpunt hebben. Om het systeem optimaal te gebruiken, wil ik de soundbar LAN aansluiten. Is het mogelijk om een splitter te gebruiken op de DVS, zodat ik een LAN-kabel naar de TV-ontvanger en een LAN-kabel naar de soundbar kan geleiden?

 

Alvast bedankt!

 

Groet

Een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052


Hoi @sjmb en welkom hier op ons forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden. Zoals @Nick83 al aangeeft, kun je hier een switch voor aanschaffen en op die manier zou datgene wat je wilt gewoon mogelijk moeten zijn! Laat je ons weten of je hier verder mee komt?


Dank voor de tip! Ik ga het eens proberen!

 


Graag gedaan @sjmb en laat je het weten mocht je onze input nog nodig hebben? Voor nu nog een mooie pinksterzondag toegewenst!


Sonos bekabelen gaat alleen maar voor problemen zorgen tenzij je het perfect configureert. Zodra er één enkel Sonos-apparaat bekabeld is gaat deze standaard direct een Sonos-net aanmaken waar alle andere Sonos-apparatuur mee zal verbinden. Hierdoor zijn de Sonossen zowel via wifi als via het Sonos-net aangesloten wat resulteert in een network-loop met als gevolg dat het hele netwerk plat kan gaan.

Het kan uitstekend werken maar het gros van de problemen met netwerken en aangesloten Sonos-apparatuur komt voorts uit Sonos-net, een prima principe uit de tijd dat wifi nog niet zo makkelijk uit te breiden was maar het is naar mijn mening nooit echt goed ontworpen.


Sonos bekabelen gaat alleen maar voor problemen zorgen tenzij je het perfect configureert. Zodra er één enkel Sonos-apparaat bekabeld is gaat deze standaard direct een Sonos-net aanmaken waar alle andere Sonos-apparatuur mee zal verbinden. Hierdoor zijn de Sonossen zowel via wifi als via het Sonos-net aangesloten wat resulteert in een network-loop met als gevolg dat het hele netwerk plat kan gaan.

Het kan uitstekend werken maar het gros van de problemen met netwerken en aangesloten Sonos-apparatuur komt voorts uit Sonos-net, een prima principe uit de tijd dat wifi nog niet zo makkelijk uit te breiden was maar het is naar mijn mening nooit echt goed ontworpen.

Bedankt voor deze waardevolle toevoeging @NHendriks :)