Skip to main content

Gebruik al jaren de MT:2360 tot volle tevredenheid. Kom afgelopen maandag terug van vakantie, werkt het niet meer. Adapter gereset met knopje geen resultaat, modem gereset geen resultaat. Computer direct aan modem alles werkt normaal, verdeel kastje aangesloten op modem en computer alles werkt. Weer terug naar adapter, computer meld onbekend netwerk. Overigens op 4 computers is dat ineens. TV werkt beide prima, ook de computer bij het modem werkt prima maar via de adapter, onbekend netwerk.

 

Graag een oplossing.

 

Gr Wim

Tja ... misschien zijn ze stuk. Dat type is ook al heel oud volgens mij. U kunt hier nieuwe bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/

Mochten die ook niet werken, dan kunt u ze binnen 14 dagen terug sturen. Het bedrag wat u er voor betaald heeft krijgt u dan terug.

Hou er rekening mee dat het gewoon helemaal niet meer gaat werken. Dit systeem werkt via het elektriciteitsnetwerk en is erg gevoelig voor andere apparatuur op het elektriciteitsnetwerk zoals led lampen en zonnepanelen. We lezen hier op het forum met enige regelmaat dat de draadloze verbindingset niet meer werkt na plaatsing van zonnepanelen. 


Beste Nick,

Bedankt voor je antwoord. Zonnepanelen heb ik niet, led lampen al een paar jaar. Het klopt ze zijn al een paar jaar oud. Maar het wel frappant dat ze ineens alle drie stuk gaan.

En om nu zo maar 115 euro uit te geven, met de kans dat het wellicht nooit meer gaat werken ook al krijg ik dan wel mijn geld terug. 

Ik denk ook niet dat ze stuk zijn, want de wifi versterker die achter 1 zit werkt nog uit de kunst.

Ga nog wel verder zoeken.

 

Gr Wim

 

 

 


@Browni misschien moet je ze weer met elkaar koppelen? Volgens mij moet je hiervoor bij dit type op alle adapters het reset knopje binnen 2 minuten indrukken, dan gaan ze onderling weer verbinding maken. Had je dit ook al geprobeerd?


U gebruikt ze voor wifi en tv?? Dan is het al een wonder dat het gewerkt heeft want in principe kan dit niet. Het is of wifi of tv.


Hoi Joep, nee sorry ik bedoelde dat de TV’s gewoon werken, om daar mee aan te geven dat het eigenlijk niet aan het modem zou liggen.  Nee de tv's zijn altijd bedraard geweest, juist om problemen te voorkomen.

 

Gr Wim

 

Joris dat ga ik proberen. Bedankt.

 

Gr Wim


Ik denk ook niet dat ze stuk zijn, want de wifi versterker die achter 1 zit werkt nog uit de kunst.

Het kan ook zijn dat er 1 of 2 kapot zijn.

En ... welke WiFi versterker gaat het over? Als dat een SuperWiFi is, dan is die nu misschien draadloos gekoppeld met het modem. En niet meer via de draadloze verbindingset. 


Joris, bedankt dat was het probleem, alles werkt weer naar behoren. Weer 115 euro bespaart.

 

Gr Wim


Graag gedaan @Browni . Blij dat het weer werkt.