Skip to main content
Vraag

E-mail van Abuse gekregen na openen poorten voor Synology RT6600ax NAS

• 19 februari 2025
  • 40 reacties
  • 617 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 20 februari 2025
Dennis ABD schreef:

Heb je het ticketnummer voor me? Ik ben namelijk nog steeds erg benieuwd wat er met je andere mails gebeurt is.

Ticket nummer in antwoord van mijn mail die wel door kwam (zonder alias): 381236350

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • 20 februari 2025

Haal het origineel even weg, dat is geen ticketnr maar je klantnr.

Ik heb even in de mail logs gekeken, ik zie echter geen mail van je domein, anders dan de mail waar je reactie op hebt gekregen. Deze lijkt dan ook in z’n geheel niet aangeboden aan ons mailplatform.

Qua problematiek Hebben wij meldingen gehad dat op14 en 15-2 Netbios open stond en daarna elke dag DNS.

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 20 februari 2025

Overigens ligt mn verbinding er nu weer uit.

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • 20 februari 2025
Pointer schreef:

Overigens ligt mn verbinding er nu weer uit.

Dat zijn wij niet. Na een heraansluiting duurt het altijd een paar dagen alvorens wij wederom overgaan tot afsluiten, mits er nieuwe meldingen komen.

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 20 februari 2025
Dennis ABD schreef:

Haal het origineel even weg, dat is geen ticketnr maar je klantnr.

Ik heb even in de mail logs gekeken, ik zie echter geen mail van je domein, anders dan de mail waar je reactie op hebt gekregen. Deze lijkt dan ook in z’n geheel niet aangeboden aan ons mailplatform.

Qua problematiek Hebben wij meldingen gehad dat op14 en 15-2 Netbios open stond en daarna elke dag DNS.

De DNS poort kan ik plaatsen. Die NetBIOS niet. Dat is 137 toch?

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • 20 februari 2025

Klopt. Het device gaf als naam Synologyrouter, wat overeen komt met wat je aangaf in de eerste post. De meldingen waren ook enkel van de 14de en de 15de, dus mogelijk toen je instellingen nog niet volledig op orde. DNS werd die dagen ook niet gemeld, dat begon pas op de 16de.

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 20 februari 2025

@Dennis ABD ik heb mijn router gereset en probeer opnieuw in te stellen (inmiddels meer dan 10 keer denk ik...) maar mijn router wil mij nog steeds (or alweer??) Omleiden naar een quarantaine captive portal, is dit omdat ik er toch in quarantaine ben gezet?

Nu is het overigens een virus, schijnbaar… ik heb enkel nog mijn router proberen te resetten en configureren sinds ik uit de quarantaine ben.

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • 20 februari 2025
Pointer schreef:

@Dennis ABD ik heb mijn router gereset en probeer opnieuw in te stellen (inmiddels meer dan 10 keer denk ik...) maar mijn router wil mij nog steeds (or alweer??) Omleiden naar een quarantaine captive portal, is dit omdat ik er toch in quarantaine ben gezet?

Er lijkt iets vreemds te gebeuren in onze backend. Kan je het nogmaals proberen?

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 20 februari 2025

Er staat nu connected… ik ga weer aan de slag.

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • 20 februari 2025

Goed nieuws en excuus. Wij zijn een onderzoek gestart wat hier fout gaat.

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 20 februari 2025

@Dennis ABD Als het goed is heb ik nu alles weer ingesteld gekregen. Kan jij kijken of je van jullie kant nu nog iets vreemds ziet? Niet dat ik morgen weer in quarantaine zit :D

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • 21 februari 2025

Het lijkt goed te zijn. Je kan ook zelf checken met een site als ipvoid.com (een ad blocker is te adviseren).

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 24 februari 2025

Bedankt voor alle assistentie ​@Dennis ABD, is het nu gelukt ​@Pointer?   

• Auteur
  • Topper
  • 17 reacties
  • 24 februari 2025

Jazeker. Ik had nog wat problemen met IPv6 en OpenVPN van het weekend. Het is mijzelf gelukt om dit op te lossen. Dit kan bij jullie wellicht wel wat verwarrend gedrag op mijn verbinding hebben vertoont.

Ik heb dinsdag twee reply’s op de Abuse melding gestuurd die blijkbaar niet goed zijn aangekomen. Mijn e-mailprovider laat echter zijn dat deze wel verstuurd zijn. Mijn telefonisch contact met KPN support was ook niet denderend omdat mijn vragen te technisch waren en ik mijn eigen apparatuur gebruik. Toen ik inmiddels wel contact met Abuse had was ik inmiddels zelf ook minder tactisch in mijn communicatie, waarvoor mijn excuses.

Dit forum was juist erg handig en heeft uiteindelijk geleid tot de oplossing, waar voor erg bedankt!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 25 februari 2025

Dat is echt mooi om te horen ​@Pointer. Post in de toekomst gerust nog eens wat als we iets voor je kunnen doen! 

Reageer