Skip to main content

Ik heb hier 7 Aruba accespoints met Poe+ via een switch aangesloten zitten , dit werkt prima echter de wifi van de experiabox gaat steeds ruzie lopen maken met mijn eigen kanalen (1+6 80 MHz) en 100-112 , wie heeft ervaringen met deze accespoints icm box12? Super Wifi heb ik hier niks aan aangezien ik een buitengebied van 2 ha moet voorzien van wifi , en deze niet weerbestendig zijn.

Waarom zet je WiFi van de Experiabox niet gewoon uit?

Verder: meerdere WiFi punten die hetzelfde kanaal gebruiken zou helemaal geen probleem moeten zijn. Als je in een drukke nieuwbouwwijk woont, dan die je zo 20 WiFi netwerken in je mobiel/laptop. Daarvan zitten er zeker een aantal op hetzelfde kanaal, dat kan niet anders. En dat werkt gewoon.

De hoge kanalen zijn gevoelig voor radar ontvangst en zullen dan uitschakelen of schakelen naar ander kanaal. Dit wordt automatisch gedaan en kan niet worden uitgezet. Het vliegverkeer heeft prioriteit

Zoals al gezegd: altijd de wifi van het modem uitzetten bij gebruik van niet-KPN wifi-uitbreidingen.

Heb je de modem-Wifi gebruikt voor de uitbreiding, herschikking van de locatie van je uitbreidingen is dan mogelijk onvermijdelijk. Je eerste uitbreiding altijd bekabeld aansluiten op het modem!

Na alles vastgezet te hebben op fixed op ipv dhcp nog geen problemen , kan hele weiland door zonder haperend beeld :-)

Ook als je de kanalen vast hebt gezet op kanaal 100 (of een ander DFS kanaal) kan De detectie van een radarsignaal ervoor zorgen dat deze naar een non-dfs kanaal schakelt.

Onderstaand een voorbeeld van een EAP610-outdoor die de beganegrond van mijn woning voorziet van wifi.

Na alles vastgezet te hebben op fixed op ipv dhcp nog geen problemen , kan hele weiland door zonder haperend beeld :-)

Goedemiddag! Fijn dat het dan nu goed voor je werkt! Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten! 

Reageer