Skip to main content

Hi, 

 

Zojuist heb ik de naam en het wachtwoord van mijn thuisnetwerk gewijzigd. 

Vervolgens heb ik via mijn iPhone een eerste nieuwe verbinding hiermee gemaakt. 

Wat vervolgens opvalt, is dat het verbonden apparaat;

  • Een andere naam heeft dan mijn eigen iPhone. 
  • Verbinding heeft gemaakt met de versterker die het verst weg staat (Terwijl mijn laptop daarna wel verbinding heeft gemaakt met de versterker die het minst ver weg staat)

Ik vind dit bijzonder, want alles staat op mijn telefoon ingesteld op mijn eigen naam (iPhone van J) en nu staat er in de app een andere naam achter.. 

Aanvullende info; mijn iPhone (iPhone van J) zou voor het laatst op 11 januari gezien zijn. Dit terwijl ik momenteel zelf verbonden ben met het netwerk. 


Hoi @JB92, welkom hier. 

Je hebt het hier over de WiFi toch? Jouw telefoon is nu niet zichtbaar terwijl deze wel verbonden is. Ik weet wel dat iPhone meerdere Mac adressen gebruikt via de WiFi. Dit om de traceerbaarheid te minimaliseren. Ik vermoed dat het daar mee te maken heeft. 


Aanvullende info; mijn iPhone (iPhone van J) zou voor het laatst op 11 januari gezien zijn. Dit terwijl ik momenteel zelf verbonden ben met het netwerk. 

Hallo @JB92 , als je binnen je Iphone bij de instellingen kiest voor apparaat MAC i.p.v. willekeurig MAC is je toestel gewoon zichtbaar.

 


Hi Jan,

Dank voor je reactie! Waar kan ik dit precies instellen? :) 


Hallo @JB92 

Zo schakel je het uit:

  1. Open de Instellingen-app op je iPhone, iPad of Apple Watch.
  2. Tik op Wifi.
  3. Tik op de blauwe i achter jouw netwerk.
  4. Zet de schakelaar uit bij Privéadres.