Skip to main content

Hi, Ik heb gisteren een Deco M9 achter de Experiabox geplaatst. Daarna heb ik alle apparatuur achter de Deco M9 gehangen en dus ook de twee interactieve TV ontvangers die ik heb van KPN.

Alles werkt inmiddels weer ik merk nu alleen dat ik wel TV kan kijken maar geen toegang meer heb tot mijn opnames en niet meer kan pauzeren.

Is dit alleen op te lossen door de Interactieve TV ontvangers weer direct op de Experiabox aan te sluiten of is er een alternatief ?

 

Die TP-Link Deco M9 staat neem ik aan in bridge-mode, klopt dat?


De tv ontvangers moeten rechtstreeks aan de Experiabox zitten ja. Mag wel via een switch die igmp snooping ondersteund. Maar achter de Deco zal niet lukken. Of die in accespoint mode of in router mode staat maakt niet uit volgens mij.

Edit: alhoewel ik nu wel her en der lees dat de M9 wel igmp snooping zou ondersteunen in accespoint mode. Heeft u er misschien nog een extra switch tussen zitten?


Of die in accespoint mode of in router mode staat maakt niet uit volgens mij.

In router-mode (apart subnet) zal het niet werken maar in accesspoint-mode (hetzelfde subnet) zou het gewoon moeten werken.


Hi dank voor de snelle antwoorden. De deco staat in router modus en niet in bridge.

Maar bij beide TV’s zit er inderdaad nog een extra switch tussen omdat er meer apparatuur bij de TV staat die ook netwerk nodig heeft. Maar die extra switches hebben nooit eerder problemen opgeleverd toen ze (de switches dus met daarachter weer de TV ontvangers) direct op de Experia box zaten. Dus als ik het goed begrijp kan ik ze weer volledig gebruiken zolang ik de TV ontvangers (of de switches waar ze achter zitten) weer direct in de Experiabox steek ?

 


Alle apparatuur waar het tv over gaat op weg van Experiabox naar tv ontvanger moet igmp snooping ondersteunen. Dus die switchen ook. Voer het merk / type in op Google en zoek uit of ze het hebben.

Dat het vroeger ook werkte, dat zegt niet zoveel. Want het is pas sinds een paar jaar dat het zo via igmp snooping werkt. En het is ook niet zo dat het in 1 x bij alle ontvangers ingevoerd is. Het kan zomaar zijn dat u tot enkele maanden (weken?) geleden nog gewoon tv keek zonder igmp snooping. 


Dus als ik het goed begrijp kan ik ze weer volledig gebruiken zolang ik de TV ontvangers (of de switches waar ze achter zitten) weer direct in de Experiabox steek ?

Klopt.


Reageer