Beste Heer/Mvr,
Sinds kort neem ik internet only af van KPN en ben ik dus nieuwe klant ik heb nu alleen enkele vragen waar ik zelf niet uit kan komen,
Heb hiervoor ook internet afgenomen bij de concurrent hier kon ik dus de modem in bridge mode laten zetten zonder problemen waardoor de functionalitijd van de modem van hun door ging naar mijn eigen waardoor ik mijn eigen modem kon gebruiken.
Nu heb ik dus overwegen om een abonnement af te nemen bij KPN i.v.m dat ik iemand ken die bij jullie zit en altijd lagere ping had en dat ik ook dacht dat ik mijn modem dan gewoon erachter kon plaatsen zonder dat een of het andere bridge modes of een andere apparaat het door posten of dat er nog iets tussen zou zitten dus een directe aansluiting met mijn eigen modem om zo het ene en het andere overbrugging en meerdere aparaturen kan vermijden.
Nu heb ik het een en het andere al geprobeerd om het dus zo te krijgen dat ik alleen mijn eigen modem direct kon aansluiten ik heb een RJ45 naar RJ11 adapterkabel gekocht en aangesloten op de WAN poort van de modem geen succes geboekt tevens verdere stappen ondernomen en heb ik allerlei instellingen veranderd in mijn eigen modem, IPTV Internet VID op poort 6 ingesteld & WAN Connection Type op PPPoE gezet en de instellingen van de Experia Box v10A overgenomen zoals username macaddress@internet en password kpn of ppp ook geen succes kunnen boeken tevens nog geen internet via mijn eigen modem wel via de Experia Box v10A.
Toch zou ik graag mijn eigen modem met alle plezier gelijk op jullie netwerk willen aansluiten i.v.m dat ik hem toch heb aangeschaft en anders blijft deze geadvanceerde modem in de kast en daarvoor heb ik hem ook niet gekocht, nu schijnt dit koek en ei en een hele makkelijke taak te moeten zijn op glasvezel alleen heb ik dit niet hier op locatie of in gebied of regio wel xDSL/VDSL
Mijn vraag is dan ook of dit daadwerkelijk alleen mogelijk is met glasvezel? of is er ook een mogelijkheid dat het met xDSL/VDSL mijn eigen modem kan gebruiken op een directe aansluiting zonder DMZ of Bridge mode. (Aangezien dit ook een van de redenen is waarom ik overgestapt ben naar jullie)
Dan tevens nog een vraag over de ping/ms (Dit was reden 2 waarom ik ben overgestapt naar jullie omdat ik ergens had gelezen op de forum dat iemand veel lovend over jullie te spreken was en ook was overgestapt van COAX naar ADSL/VDSL en lagere ping kon behalen en tevreden was en zei weg enz enz dit heb ik allemaal onderzocht en dit dan ook met een kennis gezien/gehoort had dat hij lagere ping kon behalen dan ik op coax.
Tevens woon ik niet heel erg ver van de centrale 550m +/- ongv dus ik had eigenlijk ook gehoopt dat ik hetzelfde of iets in die richting kon bereiken met lage ping zoals een maat dan kan helaas is dit niet het geval ik behaal dan 22ms +/- of hoger nooit echt onder de 22ms en heel erg zelfden dan tik ik zo heel zelden 19ms aan maar dat is ook van een korte duur bij de concurrent was dit tevens 18ms voorheen en sinds een korte tijd 20ms
Tevens heb ik ook allerlei onderzoek gedaan voordat ik dus deze besluit hebt gemaakt.
Alleen helaas heb ik de lage ping/resultaten niet kunnen behalen in de praktijk op een of andere manier tevens zou dit zijn omdat interleave aan zit of dergelijke? of is er iets met mijn internet verbinding of dat ik de concurrent nog niet heb opgezegt waardoor er dan ook het een en het andere statische onlading de verbinding en ping onstabiel maakt en helaas heb ik mijn eigen modem nog niet direct op de internet van jullie aangesloten.
Wat betreft de modem waarover het gaat en die ik heb in beheer/aangeschaft heb ROG Rapture GT-AX11000
Ik heb hiervoor ook contact opgenomen met de klantenservice/chat,
En die sluisde me door naar de forum.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de problemen en bepaalde dingen wel inzien die de klantenservice/chat helaas niet de ervaring voor had.
Met vriendelijke groet,
Pineapple.