Skip to main content
Antwoord

Eneco Toon in combinatie maakt geen verbinding met Box 12

• November 22, 2025
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Nadat een KPN monteur de V10 heeft omgezet naar de V12 werkt alles super alleen vindt mijn Eneco Toon kastje wel het Wifi netwerk maar maakt geen verbinding met het modem en blijft draaien. Iemand een idee ?

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@Arko1970! Dat is natuurlijk niet praktisch, ik denk graag even mee. Ik ken het product niet persoonlijk maar wellicht heeft de Toon moeite met de laatste netwerkstandaarden zoals WPA3. Ik zou om te testen eens een gastnetwerk aanmaken in de KPN Box en het netwerk dan in te stellen op 2,4Ghz en WPA2. 

Instructies daarvoor kan je hier vinden op onze kennisbank.

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Goedemorgen ​@Arko1970! Dat is natuurlijk niet praktisch, ik denk graag even mee. Ik ken het product niet persoonlijk maar wellicht heeft de Toon moeite met de laatste netwerkstandaarden zoals WPA3. Ik zou om te testen eens een gastnetwerk aanmaken in de KPN Box en het netwerk dan in te stellen op 2,4Ghz en WPA2. 

Instructies daarvoor kan je hier vinden op onze kennisbank.

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Hartelijk dank Remco ! Nu ik na 3 dagen het gastnetwerk wil aanklikken op de Toon is hij plots verbonden met de hoofd WiFI account. Dat is heel apart omdat het 3 dagen niet werkte en nu plots wel zonder dat er vannacht iets is gebeurd. Sommige dingen wil je ook niet weten.. het werkt in ieder geval…. Nogmaals dank 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het is niet altijd te verklaren ​@Arko1970 maar wel fijn dat het dan toch gelukt is! Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten en post dan gerust nog eens een topic.