Skip to main content

Sinds laatste update V12.C.23.04.38 ben ik se verbinding kwijt met mij  Epson stylus se535wd.

De DHCP kent wel een ip-ades toe, maar geen leasetime; bveiligingsprobleem? WPA2-personal vs WPS2 (AES)?

HOE KRIJG IK MIJN PRINTER WEER AAN DE  PRAAT? ?Gastnetwerk en extra wifi 2.4 Ghz allemaal uitgeprobeerd. !! 

Fout in de software??

 

Hoi @Hein12, welkom op het forum! 

Lastig dat de printer niet meer werkt. Ik weet niet of de printer mogelijk te resetten is? En heb je ook een andere netwerknaam en wachtwoord geprobeerd? Krijg je wel een verbinding met een kabel? En mogelijk daarna weer via de wifi proberen? 

Ik ken de printer zelf niet, dus kan je niet goed ondersteunen hierbij, maar hopelijk helpen deze tips en mogelijk hebben andere gebruikers ook nog tips hoe je weer een verbinding kan maken. 


Dag Lisbeth

dank voor je reactie. Ik ben inmiddels de wanhoop nabij, 🫣

De wifi (DHCP) kent nu aan de printer wel een ip-adres toe met leasetime.

maar de printer heeft geen werkende verbinding (android apparaten wel).

Ik kan niet printen (offline) en ook de printer niet pingen.

Sluit ik de printer met een kabel aan op de router (box12) dan kan ik pingen en printen.

(dat kan niet blijvend, vanwege de kabel over de vloer in de huiskamer 😏)

ERGO het zit dus echt in de wireless verbinding tussen de router en de printer.

Van alles geprobeerd: beveiliging, wifistandaard, pinter reset, router reset; router instellingen; ..

Dat alles leverde geen werkende verbinging op.

Wonderlijk (voor mij) is dat de configuratieapp van de printer de printer wél vindt en daarmee kan communiceren; via de router en de wifi. Mij lukt dat niet 🤔

De box12 is geupdate naar wifi6, maar mijn printer is nog van 2013(?). Box12 is blijkbaar niet backward compatible. Geen idee wat daaraan te doen. Een nieuwe printer(?)