Skip to main content

Hallo,

 

Ik wil me bij voorkeur verontschuldigen voor het geval mijn vraag al eens gesteld is. Ik heb proberen te zoeken of dat zo is, maar niet direct gevonden wat ik zocht. 

 

Ik ben op zoek naar informatie mbt de instelbaarheid van de DHCP range op de diverse experia boxen en hoe deze werken in combinatie met interactieve TV. Ik kom van Telfort af en heb nog een ouder V8.

 

Kwa internet en dergelijke geen problemen, Ook de DHCP range laat zich makkelijk instellen naar de 172 reeks. Voor mij heel belangrijk omdat de meeste klanten van mijn werkgevers bijna allemaal in de 192 reeks vallen en en enkele uitzondering in de 10 reeks. 

 

Bij tv kijken is het soms maanden goed en soms weken achter elkaar een drama.  Met name bij het kijken naar opgenomen programma's of terug kijken. Het beeld bevriest, de audio loopt vaak door en je kunt weinig anders dan wachten en heel veel missen of het programma stopzetten en weer verder gaan om dit vervolgens 1 a 2 min later opnieuw te moeten doen. 

 

Nieuwe experia (V8) boxen en of Amino's hielpen allemaal niet en we hebben de moed maar een beetje opgegeven.  Het ligt aan de infra structuur van Telfort (nu KPN). Ik weet het, zij weten het en zelfs een heel groot deel van alle klagers op de diverse flora weten dit. 

 

Een telfort medewerker vertelde me toen dat de nieuwere experia boxen (lees, hogere versie's), die telfort niet mocht leveren, dit probleem zouden verhelpen. 

 

Je voelt hem al wel aan komen, Ik wil graag 2 dingen weten en horen van andere gebruikers hier:

 

  • Is de IP range van een V10 of V12 niet zelf aan te passen?
  • Doet interactieve tv het wel goed op een V10 of V12?

Ik heb gelezen dat je een fritzbox mag huren ipv een experia, maar dat gaat zeer tegen mijn principes in. Met name dat huren stukje. Ik begrijp dat een wildgroei aan  apparaten in huis de goede werking van een experia box kan beïnvloeden, maar zoiets simpels als de DHCP reeks zelf mogen bepalen lijkt me  redelijk onschuldig. Komt bij, het is prima als deze default komt op 192.168.x.x voor de grootse groep mensen maar hij kan en moet toch wel aanpasbaar zijn en de mensen die dat doen weten over het algemeen waar ze mee bezig zijn. 

 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 

p.s. Het is niet de bedoeling om KPN nu lekker te gaan bashen… Ik ben oprecht benieuwd. 

 

Niemand die hier iets over kan/wil roepen?


Je bent over het hoofd gezien lijkt het. Er gaat nu vast iemand reageren.  Overigens kan je met alle experiaboxen prima tv kijken als het maar bekabeld is en met de juiste switches indien je  die gebruikt. De experiaboxen zijn prima. Lekker simpel en plug and play. Geweldig! Voor de zgn "modemprutsers" is het niks want die willen er veel meer mee en dan is de Fritzbox een oplossing. Beetje kort door de bocht misschien maar jij weet van jezelf vast wel of je voldoende hebt aan een experiabox. 


Hoi @Erik_68 . Welkom op het forum en excuus dat je er tussendoor geglipt bent.

Het aanpassen van de range is bij de moderne experiaboxen vrij beperkt. Ik weet niet hoe ver jij hier in wilt gaan.

Als jij meer controle over je netwerk wilt is een eigen router misschien wel de beste oplossing. Je kunt tegenwoordig ook een Frtizbox bij ons nemen. Die hebben veel meer instelbare functies.

De v8 kan op sommige lijntypes storing geven bij itv. Als dat bij jou ook zo is, kan je de v8 uiteraard bij mij laten omruilen. Het is dus een beetje afhankelijk van jouw eigen wensen.