Skip to main content
Vraag

Eufy deurbel kan niet verbinden met Ring Chime

• 21 januari 2025
  • 6 reacties
  • 292 keer bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe router KPN box 12. Het lukt me niet om de deurbel aan de Chime te koppelen.

Dit is wat ik al heb gedaan:

In mijn router heb ik een extra 2.4GHz netwerk aangemaakt en daarmee met de Iphone verbinding gemaakt. Zo kon ik via de Eufy app prima de Chime verbinden met het 2.4GHz netwerk. Tot zover ging het goed.

Nu probeer ik al een poosje om de deurbel aan de Chime te koppelen. Ik doorloop alle stappen en op het einde krijg ik de melding dat de Battery doorbell niet kan worden toegevoegd.

Deurbel is opgeladen, dat is het in ieder geval niet. wie weet er raad ?

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16411 reacties
  • 23 januari 2025

Hoi ​@KellySt. Welkom op de community! Wat vervelend dat het niet lukt om je deurbel aan de Chime te koppelen. Goed dat je al een apart 2.4GHz netwerk hebt gemaakt!

Hier zijn wat tips om het probleem op te lossen:

1. Zet de deurbel en Chime terug naar de fabrieksinstellingen en probeer het opnieuw.

2. Zorg dat de Chime niet te ver van de deurbel of router staat. Plaats ze tijdelijk dichterbij om te kijken of het dan lukt.

3. Hoewel je een 2.4GHz netwerk hebt, kan het helpen om het 5GHz netwerk even uit te schakelen tijdens het koppelen. Zo weet je zeker dat de deurbel het juiste netwerk gebruikt.

4. Als het nog niet lukt, kun je proberen om een andere telefoon of tablet te gebruiken voor het koppelen.

Mocht het na deze stappen nog steeds niet lukken, dan kun je ook de Eufy-klantenservice benaderen. Zij kunnen vaak ook advies geven over specifieke instellingen of problemen met hun apparaten.

Laat je weten of het hiermee is lukt? 

Succes! 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 25 januari 2025

dank voor uw reactie.

De Eufy klantenservice heb ik al geprobeerd. Die wijzen naar het modem :-(

stap 1 heb ik doorlopen

stap 2 zit zowat op de router

stap 3 Het 5 GHZ is uit

stap 4 had ik al geprobeerd.. ook negatief

wat nu ?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16411 reacties
  • 27 januari 2025

​@KellySt Wat jammer dat de stappen niet hebben geholpen. Op dit moment heb ik helaas geen andere oplossing. Als een apart 2.4GHz netwerk nog steeds niet werkt, kun je nog proberen een gastnetwerk aan te maken in de router. Sommige slimme apparaten hebben minder moeite met verbindingen op een gastnetwerk. Ik hoop dat iemand anders dit topic leest en een idee heeft om je verder te helpen. 

RolfBS
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 februari 2025

Door hetzelfde probleem kwam ik hier terecht nog zoekende naar een oplossing….

Nieuwe modem gekregen, dus nieuw netwerk en ww.

-Chime mee geconnect, deurbel lukt niet maar niet met chime.  
-Fabrieksinstellingen hielp niet.

-5ghz verbinding in modem uitzetten ook niet. 
-Gastnetwerk aanmaken en mee verbinden evenmin. 

Morgen tegen beter weten in met Eufy bellen, maar dit wordt waarschijnlijk een ‘van kastje naar de muur’ dus als íémand de oplossing heeft behalve een nieuwe bel aanschaffen….🫠

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 13 februari 2025

Voor ons was de oplossing een nieuw account aanmaken. Nu werkt alles weer. 

Dank aan iedereen die heeft meegedacht met een oplossing

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 14 februari 2025

Goed om te lezen dat het gelukt is ​@KellySt! Bedoel je een nieuw Eufy account, of een ander account? Daarmee kunnen anderen mogelijk ook geholpen worden dus.

Reageer