Skip to main content
Vraag

Eufy deurbel wil niet verbinden met Box 12

• April 2, 2026
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

Ook hier een probleem deurbel (Eufy) connectie met WiFi. 
We hebben box 12, KPN zegt dat alles goed staat. 
5g staat uit, 2,4 staat aan. 
Heb zelfs een nieuwe set deurbel gehaald omdat we dachten dat het daar aan lag. 
Wij hebben een Eufy Bel. 
De eerste set wel de bel kunnen verbinden maar niet de Chime. 
Na een nieuwe set wil zowel de bel als de chime niet verbinden met de 2,4. 
Nu heb ik ergens gelezen een aparte Acces kopen die alleen op 2,4 zetten.
Dat gaat mij eerlijk gezegd tever. 
ik mag 3-5 dagen wachten of ik een nieuwe Box krijg en ben er nog maar 1,5 week mee bezig. 
Iemand nog suggesties?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2026

Het WiFi netwerkt 2,4 GHz staat aan, 5g staat uit en ik krijg zowel de deurbel als chime niet verbonden.
Inmiddels een 2e nieuwe deurbel gehaald omdat we vanuit KPN te horen krijgen dat het allemaal goed staat en actief is.
We hebben een BOX12, ik denk dat het toch een auto indicator fout is. Het 2,4 GHz kan wel een vinkje hebben van aan staan maar het lijkt soms als ik wil verbinden alsof het even knippert. 
Inmiddels 1,5 week mee bezig en mag ik nog 3/5 werkdagen wachten of we een nieuwe BOX krijgen. 

Ik heb ook al ergens gehoord een losse TP-link aanschaffen maar dat vind ik ver gaan voor iets wat moet zou moeten  werken. 

Iemand suggesties?

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Carolien137 en welkom bij de KPN Community. Niet handig dat de deurbel niet wil verbinden dus goed dat je hier een topic voor aanmaakt! 

Ik ben benieuwd of het aanpassen van de WPA instellingen in het modem hier de oplossing is. Je kunt in onze kennisbank vinden hoe je het aanpassen van WPA instellingen in je KPN modem doet. Voor het gemak: 

Algemene Wifi instellingen beheren via de webinterface

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Vul je wachtwoord in en klik op inloggen.
  3. Klik links op Wifinetwerk
  4. Je komt op deze pagina:

Als je bij Beveiliging de instelling op WPA2-WPA3 zet, hoe gaat het dan? 

Mocht dit niet helpen, kun je dan ook vertellen welke foutmelding je precies krijgt wanneer de Eufy niet kan verbinden? 
Dan denk ik verder mee! 

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 4, 2026

Ook hier een probleem deurbel (Eufy) connectie met WiFi. 

Ethernet-kabel misschien vergeten ?

Ik heb ook een Eufy , kabel aangesloten , gegevens ingevoerd en het werkte.

Misschien heb je hier iets aan , succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 5, 2026

Dankjewel voor jullie hulp en feedback heel fijn.
Ik heb geen homebase alleen een bel en Chime dus dan kan het niet met een kabel.

Inmiddels is het gelukt om de bel aan te sluiten d.m.v. de inlognaam te veranderen. Heel bizar dat KPN deze naam heeft bedacht en vervolgens niet werkt. Als er iets van een _ in zit heeft dat schijnbaar effect. Die heb ik er uit gehaald en nu werkt het. 

Nu wil alleen de chime niet connecten. 
In het boekje van Eyfy staat niet hoe het moet, d.m.c. Qr-code zegt hij uiteindelijk dat hij niet kan verbinden met het tijdelijke eufy WiFi. Alsof hij uit de WiFi springt heel kort. 
Volgens ChatGPT moet ik direct verbinden met de bel maar dat wil ook niet lukken . 
Nu even in contact met Eufy hierover.