Skip to main content

EUFY HomeBase 3 : niet te verbinden met mijn lokale netwerk. 
In het begin had ik alleen toegang tot het systeem wanneer ik op locatie was. Zodra ik niet op locatie was, ging de HomeBase automatisch 'offline'. Dit probleem doet zich voor terwijl al mijn andere apparaten, zoals laptops, telefoons en printers, stabiel verbonden zijn met hetzelfde netwerk.

Router/modem: TP-Link 4G+ AC1200 Archer MR600 (met 4G SIM-kaartverbinding Van KPN)
Netwerk: Dit staat 24 uur per dag aan op locatie.

Om het probleem op te lossen, heb ik de afgelopen weken verschillende stappen ondernomen:

De HomeBase 3 opnieuw geïnstalleerd.
De HomeBase gereset naar de fabrieksinstellingen.
De router gereset.
DHCP ingeschakeld op de router en alle firmware-updates uitgevoerd.
Een andere UTP-kabel geprobeerd tussen de router en HomeBase.
De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn telefoon.
Een tweede HomeBase aangeschaft en getest (het probleem bleef bestaan).

het lampje van de HomeBase blijft rood.  Ik vermoed dat er mogelijk een simpele instelling in de sim, in de router of in de HomeBase aangepast moet worden, maar ik kan het probleem nietoplossen. 

Wat fijn tuintje dat het werkt. 

EUFY HomeBase 3 : niet te verbinden met mijn lokale netwerk. 
In het begin had ik alleen toegang tot het systeem wanneer ik op locatie was. Zodra ik niet op locatie was, ging de HomeBase automatisch 'offline'. Dit probleem doet zich voor terwijl al mijn andere apparaten, zoals laptops, telefoons en printers, stabiel verbonden zijn met hetzelfde netwerk.

Router/modem: TP-Link 4G+ AC1200 Archer MR600 (met 4G SIM-kaartverbinding Van KPN)
Netwerk: Dit staat 24 uur per dag aan op locatie.

Om het probleem op te lossen, heb ik de afgelopen weken verschillende stappen ondernomen:

De HomeBase 3 opnieuw geïnstalleerd.
De HomeBase gereset naar de fabrieksinstellingen.
De router gereset.
DHCP ingeschakeld op de router en alle firmware-updates uitgevoerd.
Een andere UTP-kabel geprobeerd tussen de router en HomeBase.
De app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op mijn telefoon.
Een tweede HomeBase aangeschaft en getest (het probleem bleef bestaan).

het lampje van de HomeBase blijft rood.  Ik vermoed dat er mogelijk een simpele instelling in de sim, in de router of in de HomeBase aangepast moet worden, maar ik kan het probleem nietoplossen. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Hoi ​@RoyRoes. Welkom op de KPN Community! Je had je bericht ook in een ander topic geplaatst, maar goed dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt. Dan kunnen we hier aan de slag met jouw probleem. 

Ik moet wel zeggen dat ik hier zelf niet zoveel verstand van heb en ik gebruik zelf verder ook geen Eufy apparatuur. Maar ik wil wel graag met je kijken hoe ver we komen. Als ik zo google op de lampjes dan betekent een ‘solid red’ lampje Disconnected from network. Dus de Homebase heeft geen verbinding met internet zou ik zeggen. Maar ja, al je andere apparaten hebben wel verbinding geef je aan. Het enige wat ik kan bedenken is dat je de APN instellingen in de TP-link router controleert. 

Als je hier klikt dan kom je op een website die uitlegt hoe je bij de APN instellingen komt. Check daar of de APN ‘internet’ is ingesteld en eventueel kun je proberen PDP type op IPv4 zetten. 

Verder wil ik je aanraden om ook je probleem op het forum van Eufy te plaatsen. Misschien dat ze daar een idee hebben waarom het lampje rood blijft. 

Reageer