Skip to main content

Beste KPN medewerker,

Ik heb net voor een godsvermogen een DAIKIN airco systeem aangeschaft. Met 4 units. Deze krijg ik alleen op de DAIKIN app als ik het netwerk tijdelijk op 2.4 Ghz kan laten uitzenden. Dit kon altijd maar blijkbaar met de Experia Box v10A niet meer? 

Is er een workaround? Kan ik dit wel als ik een andere KPN box neem? Een monteur laat komen? Het is voor mij reden om volledig met KPN te stoppen als dit niet lukt. Het airco systeem zonder app gebruik is geen optie, dan missen gegeven en kan ik nooit vanaf afstand besturen.

Hopelijk weet u iets slims?

Dank,

Pelusa

Op de modems van kpn is dit niet meer te splitsen.  Voor veel appartuur is dit geen probleem maar sommige kunnen er niet mee omgaan.  Er is een update in de maak die het probleem moet oplossen.  Zelf zou ik een wifipunt aanschaffen die alleen de 2.4ghz band heeft en voor dit soort dingen gebruiken.  Kosten ca € 30,00. Maar misschien heeft u zoiets nog ergens in de kast staan.


Als je nog een oude experiabox hebt zou je die zelfs als AP kunnen gebruiken,Dan zet je DHCP uit op dat ding.


Als je nog een oude experiabox hebt zou je die zelfs als AP kunnen gebruiken,Dan zet je DHCP uit op dat ding.

Niet doen, een LAN-LAN brug tussen twee routers leidt onherroepelijk tot problemen als de DHCP server niet uitgezet is/kan worden en bij KPN TV als de IGMP proxy server niet uitgezet is/kan worden.


Op de modems van kpn is dit niet meer te splitsen.  Voor veel appartuur is dit geen probleem maar sommige kunnen er niet mee omgaan.  Er is een update in de maak die het probleem moet oplossen.  Zelf zou ik een wifipunt aanschaffen die alleen de 2.4ghz band heeft en voor dit soort dingen gebruiken.  Kosten ca € 30,00. Maar misschien heeft u zoiets nog ergens in de kast staan.

Blijkbaar is de Daikin airco unit (net nieuw) zo’n apparaat. Heeft u kennis wanneer deze update gepland staat? Vrees ergens onderaan een backlog. Wil ik niet op wachten. 
 

U geeft aan dat er een workaround is. Weet u dit of vermoed u dit? Ik wil dit wel proberen maar loop snel tegen mijn eigen gebrek aan kennis aan. Wat adviseert u voor 30 euro te kopen (concreet) en komt dit dan in plaats van de Experia Box V10a of hieraan gekoppeld? 
 

Ik heb 2.4 Ghz alleen nodig voor de aansluiting van mijn airco’s. Daarna mag de boel meteen en voorgoed weer op de 5.0 Ghz. 


dit kan je ook proberen:

Zet je v10A uit.

Stel op je mobiel een 2.4ghz hotspot in die dezelfde naam en wachtwoord als de v10A heeft(wpa2).

verbind de airco.

zet de hotspot uit en de v10A aan.

 


Op de modems van kpn is dit niet meer te splitsen.  Voor veel appartuur is dit geen probleem maar sommige kunnen er niet mee omgaan.  Er is een update in de maak die het probleem moet oplossen.  Zelf zou ik een wifipunt aanschaffen die alleen de 2.4ghz band heeft en voor dit soort dingen gebruiken.  Kosten ca € 30,00. Maar misschien heeft u zoiets nog ergens in de kast staan.

Blijkbaar is de Daikin airco unit (net nieuw) zo’n apparaat. Heeft u kennis wanneer deze update gepland staat? Vrees ergens onderaan een backlog. Wil ik niet op wachten. 
 

U geeft aan dat er een workaround is. Weet u dit of vermoed u dit? Ik wil dit wel proberen maar loop snel tegen mijn eigen gebrek aan kennis aan. Wat adviseert u voor 30 euro te kopen (concreet) en komt dit dan in plaats van de Experia Box V10a of hieraan gekoppeld? 
 

Ik heb 2.4 Ghz alleen nodig voor de aansluiting van mijn airco’s. Daarna mag de boel meteen en voorgoed weer op de 5.0 Ghz. 

Ik weet 100% zeker dat het gaat werken.  Ik ga voor op zoek.


Hiermee kan je goed uit de voeten. Met een kabel aansluiten op het modem en de rest gaat wel lukken en zoniet dan gelpen we je. https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tl-wa801n-n300-wifi-ap-repeater/9300000001363446/?bltgh=ov6yqkpwQCFYCHmokYZGTw.4_40.42.ProductPageUrl


Hiermee kan je goed uit de voeten. Met een kabel aansluiten op het modem en de rest gaat wel lukken en zoniet dan gelpen we je. https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-tl-wa801n-n300-wifi-ap-repeater/9300000001363446/?bltgh=ov6yqkpwQCFYCHmokYZGTw.4_40.42.ProductPageUrl

Dank Joep. Hoe ziet u de aangereikte oplossing van Martijn197108? Mogelijk dit eerst proberen?

 

Anders schaf ik dit product aan. Dan experia box aanlaten maar met een kabel aansluiten en dan dus allebei aanzetten?


Het is toch van de zotte dat een abonnee maar extra kosten moet maken omdat KPN er een zooitje van maakt.


De v10 wordt eigenlijk voor andere lijntypes gebruikt. Ze zijn daar terecht enigszins zuinig op.  Daarbij hebben niet veel winkels voorraad maar het is te proberen. Zelf zou ik voor het WiFi punt gaan. 


Het is toch van de zotte dat een abonnee maar extra kosten moet maken omdat KPN er een zooitje van maakt.

Dat is helemaal waar maar voor nu is het wat het is. En hopen dat ze bij kpn "het licht " gaan zien.


Klopt het dat je die Daikin m.b.v. een app op jouw telefoon moet koppelen met de wifi?


De v10 wordt eigenlijk voor andere lijntypes gebruikt. Ze zijn daar terecht enigszins zuinig op.  Daarbij hebben niet veel winkels voorraad maar het is te proberen. Zelf zou ik voor het WiFi punt gaan. 

bij de winkel in nijmegen en in arnhem hadden ze beiden v10 modems.

Overigens stroom het op marktplaats over van v10 modems,Momenteel staan er wel 100 op.Die moeten mensen gewoon terugsturen.


Klopt het dat je die Daikin m.b.v. een app op jouw telefoon moet koppelen met de wifi?

Ja dat is correct. Ik kan die Daikin niet veranderen, hun chip -althans op mijn apparaat- werkt alleen met 2.4. Zodra de koppeling een feit is, kan gek genoeg gewoon overgeschakeld worden op de 5G. 


Klopt het dat je die Daikin m.b.v. een app op jouw telefoon moet koppelen met de wifi?

Ja dat is correct. Ik kan die Daikin niet veranderen, hun chip -althans op mijn apparaat- werkt alleen met 2.4. Zodra de koppeling een feit is, kan gek genoeg gewoon overgeschakeld worden op de 5G. 

Ga met jouw telefoon buiten het bereik van de 5GHz staan zodat deze een 2.4GHz verbinding heeft. Kan je dan de Daikin wel koppelen?


Excuus beetje late reactie maar wilde nog even iedereen hier op dit forum hartelijk bedanken voor het meedenken en de snelle reply's. 

Ik heb het via een persoonlijke hotspot geprobeerd: werkte niet. 

Uiteindelijk is het wel gelukt: via de oude DAIKIN app de apparaten aangemeld en toen via de nieuwe versie automatisch kunnen overzetten. 

Blijft wel staan, de vraag aan KPN of toekomstige Experia Boxen een switch mogelijk kunnen maken naar 2.4. Ook tbv alarminstallatie etc. 

Groet,