Skip to main content

Goedemiddag, op onze Experia Box V10a is een camera aangesloten met port forwarding ip adressen het probleem is dat als de experia box opnieuw opgestart moet worden de juiste ip adressen veranderd zijn de vraag is hoe kan ik de juiste ip adressen vast zetten? Alleen update’s zitten op de experia box.

Hallo @Walie ,

Een DHCP reservering maken voor de camera op basis van het MAC adres van de camera.

De reserveringen kunnen gevonden worden in de interface van de Experia Box v10A onder:

Experia web interface
 

Groet Bart


Bedankt voor je reactie. Ik gedaan wat voorstelde maar als ik de experia box opnieuw opstart maakt hij een ip adres aan dat 1 cijfer hoger is dan dat ik moet hebben. Wat nu?

 

Groeten Walie


Hallo @Walie ,

Ga naar Network > LAN > LAN DHCP en druk op de button “Edit” controleer het MAC adres, met de radio buttons kun je een keuze maken uit de beschikbare adressen. Denk dat daar een typefoutje in zit.

Groet Bart

 

 


Hoi Bart alles nog eens gecontroleerd dit staat er waar moet ik nu uit kiezen?

 


Hallo @Walie ,

De camera staat toch wel in het Experia Box v10A menu bij Overview > Connected Devices ?

Daar staat het IP  en het MAC-adres.

Groet Bart


Hoi Bart,

De camera staat wel in dat menu met het juiste ip en mac adres.

 

 


Hoi Bart,

De camera staat wel in dat menu met het juiste ip en mac adres.

En is ie op dat moment ook via dat IP adres te bereiken via LAN ?


Ja zeker de camera’s werken via een network video recorder met lan aangesloten op de experia box.


@Walie 

Afhankelijk van de configuratie van aangesloten hardware op de V10a , werkt voor de één port-forwarding niet en de andere weer wel. Er zitten nog steeds onhebbelijkheden in de firmware tav van port-forwarding en het forum staat vol met topics hierover.

Zo te lezen heb je dus een NVR waarop camera s zijn aangesloten en wil je deze ook buitenshuis kunnen bekijken. De keuze voor port-forwardings is niet de meest veilige manier , voor elke optie die je kiest zijn er pro's en con's.

De clou is om zo min mogelijk open poorten te creëren in je V10a en toch al je camera beelden remote ter beschikking te hebben. Maak een afweging wat het beste voor jou situatie is en er zijn genoeg forum leden die je hierbij willen helpen.

Misschien niet het antwoord wat je verwacht, maar ook dit is onderdeel van jouw veiligheid! 


Radioman.

Er blijft denk ik niets anders over om ander (nieuwer) experia box aan te vragen bij de KPN die wel goed werkt met port-forwarding wij zitten hier met nog 2 buren op mijn experia box en dat kan alleen via port-forwarding en het heel vervelend dat als ik met vakantie ben en de experia box opnieuw opstart de juist ip adressen gewijzigd zijn.

Groeten Walie