Skip to main content

Bij de Experia Box v10A wordt Port Mapping niet uitgevoerd, de poorten die ik hier instel worden door de buitenwereld niet gezien, ook de box terug gezet in de fabrieksinstelling, levert ook geen resultaat op, een reboot gedaan, de box neemt de gegevens niet over, het eerste probleem waar ik tegen aanliep was bij een edit van een bestaande open poort door deze te voorzien van een ander vast ip-adress in het netwerk.

Hoi @Hermansky . Welkom op het forum.

Dus als jij een portforwarding  instelt en je kijkt de volgende dag opnieuw in de webinterface is de portmapping verdwenen?


Ik weet niet of het je nog lukt om op het telfort forum in te loggen, wellicht dat je via onderstaande link kunt lezen wat @Babylonia  schrijft  die overigens ook op het kpn forum aanwezig is je op weg kan helpen

 

https://forum.telfort.nl/internet-267/port-forwarding-experia-box-v10a-lukt-niet-79472#post659755


Inloggen gaat niet meer op het Telfort forum.  Maar oude berichten daar zijn nog wel terug te lezen.
Maar m.b.t. die port forwarding lees ik hier op het KPN forum daar geregeld problemen mee, dat gerelateerde IP-adressen die eraan zijn gekoppeld “veranderen” zonder een aantoonbare oorzaak.
Hoewel ik daar zelf “toen” met die port forwarding daar geen problemen mee had.

Het is geen betrouwbare router.
(Zie ook de vervolgberichten van het onderwerp waar naar wordt verwezen). En behoorlijk uitgekleed qua functies. Heb de V10A indertijd wel getest, maar erna vrij snel weer een ander type aangesloten (V10 zonder A) met mijn eigen router “toen” erachter in een NAT achter NAT opstelling.

Sinds enkele maanden helemaal geen Experia Box, maar de eigen router waarbij ik als “beta-tester” een aangepaste firmware in de router heb gekregen die inmiddels IPTV routed mode ondersteunt.
(Wat eerder bij dat merk router niet het geval was).

Dus ik ben er eigenlijk nauwelijks meer mee bezig met wat die voormalig Telfort of KPN Experia Box modellen tegenwoordig daarin nog doen. De uitleg van die port forwarding klopt verder wel.
De problemen m.b.t. VPN zijn later met nieuwe firmware toen opgelost.
Maar met tegenwoordig andere problemen die mensen met een V10A melden, zouden er best wel weer nieuwe bugs geïntroduceerd kunnen zijn met latere versies firmware??