Skip to main content

Hallo, ik ben vrij nieuw op dit forum maar ben van plan om een router te kopen en wel de Asus router Rapture gaming router 1.8 GHz QC CPU Wifi 6 AX TriBand.

Ik maak alleen gebruik van internet dus geen telefonie of tv.

mijn vraag is:

voldoet deze router om de experia box te vervangen en zo ja wat moet ik instellen of is het alleen een kabel erin pluggen?

 

bedankt voor de moeite,

 

Wouter

Ik heb de PDF handleiding er eens op nageslagen, maar de term “VLAN” komt in het geheel niet voor. Verder nog even gekeken of er mogelijk speciale profielen gebruikt zouden kunnen worden van providers, om dat zonder ingewikkelde instellingen te doen. Maar ook dat is niet aanwezig.

Dan is die Asus router niet als vervanging van de Experia Box in te stellen.

Voor meer info waar een router aan zou moeten voldoen.
Kijk eens bij de eerste “sticky” onderwerpen (met zo'n groen vlaggetje),
bovenaan van dit betreffende forum-onderdeel.  https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/

2e  -  3e   en   4e   sticky onderwerp.


Vlan is het probleem niet, dat kun je oplossen met een switch. Check dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/eigen-router-tp-link-archer-ax6000-i-pv-xperia-box-mogelijk-500133


voldoet deze router om de experia box te vervangen en zo ja wat moet ik instellen of is het alleen een kabel erin pluggen?

Heb je een glasvezel of VDSL aansluiting?

En als je een VDSL aansluiting hebt, is dat dan bonded VDSL?


bedankt voor de reactie, ik heb glasvezel en ik kan er een netgear switch tussen plaatsen als dit helpt

het is een 8 port switch van net gear

 


bedankt voor de reactie, ik heb glasvezel en ik kan er een netgear switch tussen plaatsen als dit helpt

Dat zal zeker helpen. Configureer dat ding zoals beschreven in dit bericht.

 

Edit: Maar met die Netgear GS108 zal het niet gaan lukken, daar zal je een GS105Ev2 voor moeten gebruiken.


Edit: Maar met die Netgear GS108 zal het niet gaan lukken, daar zal je een GS105Ev2 voor moeten gebruiken.

Als aanvulling:
Het verschil tussen "domme" rechttoe rechtaan “unmangaed” switches die geen verdere mogelijkheid hebben om de configuratie ervan aan te passen. Tegenover "managed" switches met verdergaande VLAN mogelijkheden. (Naar keus eventueel ook met meerdere poortjes leverbaar).


Reageer