We hebben een Experiabox V9 en twee Experia Wifi kastjes. Via de Home app kon ik zien dat er op de ‘boven’ Experia Wifi een vreemd apparaat was geconnect dat we niet konden traceren. Daarom heb ik de netwerknaam en het wachtwoord op het netwerk aangepast (via de browser naar 192.168.2.254). Naam (SSID) en wachtwoord (WPA Passphrase) gewijzigd. Dat was op zich nog een heel gedoe, omdat het WLAN disabled is omdat er Experia WIfi kastjes in gebruik zijn (toch? Daarom is dat toch?)
Om WLAN aan te krijgen, via het knopje op de Experiabox Wifi aangezet. Na aanpassen van naam & password, weer uitgezet.
Toen begon de ellende. Geprobeerd om de Experia Wifi kastjes ‘mee’ te krijgen met de nieuwe naam en password. Hiertoe de UTP kabel verwijderd, EW kastje gereset, wachten tot ie weer ‘up’ was, uit gezet, UTP erin en weer aangezet. Dit voor beide kastjes gedaan.
So far, so good. Nieuwe netwerk was in de lucht.
Daarna de Thuis app geprobeerd te koppelen met het ‘nieuwe’ netwerk. Inloggen met het bekende wachtwoord (dat ik eerder al had ingevoerd met de vorige netwerknaam/wachtwoord) werkte niet, inloggen met het instellen van een ‘nieuw’ wachtwoord werkt ook niet.
Daarna ‘wachtwoord vergeten’ geprobeerd. Je moet dan het EW kastje waarvan de blauwe led knippert, resetten. En dat lukt dus niet. Je kunt drukken wat je wil (heb tot 30 seconden gewacht), maar d’r reset niets. Vanaf hier wordt de verslaglegging vaag, ik heb zo veel geprobeerd. Uiteindelijk ZONDER UTP kabel luisterde het kastje wel naar de RESET knop, maar wat schetst mijn verbazing, het netwerk had weer de OUDE naam terug!!! Maar wel met het nieuwe wachtwoord!
Om het nog vreemder te maken, de TOON connect alleen met het netwerk met de oude naam met het OUDE password??
De Thuis App wil niet verbinden met de EW kastjes, hoe vaak ik de boel reset, de QR code, NIETS werkt. De App connect niet met het netwerk/EW kastjes.
Het netwerk is compleet van slag.
Als ik op de router kijk, zie ik namelijk WEL de nieuwe netwerknaam EN wachtwoord staan…
Eigenlijk wil ik opnieuw beginnen, dus de vraag is: Hoe reset ik alles terug naar de standaard instellingen?
De vraag daarna: hoe kan ik de netwerknaam en wachtwoord aanpassen EN het Experia WIfi netwerk hierin meenemen EN de thuis App weer connecten?