Skip to main content

In onze huidige situatie hebben we een Experiabox V10, met daarop (middels switches) verbonden 3x Experiawifi om wifi dekking in het gehele huis te verkrijgen.

Op elke verdieping staat 1 experiawifi acces point (bedraad). De wifi op de V10 zelf is dan uitgeschakeld.

 

 

Ik wil graag deze Experiawifi (acces points) vervangen voor de nieuwe Superwifi 2 (acces points), deze kan ik dan opnieuw bedraad aansluiten. Om o.a. over te gaan naar Wifi 6.
 

Is het dan ook persé nodig een Experiabox V12 te hebben? En als het niet persé nodig is, welke voordelen zou een Box V12 dan bieden? En is het mogelijk een V10 om te laten wisselen voor V12?

Alle experia wifis kunnen vervangen worden door superwifis 2. Sterker nog ze kunnen ook blijven. Ze werken samen met de superwifis 2. Om dan wifi 6 te hebben is het wel van belang dat een van de superwifis 2 de baas(master) speelt. Als 1 van de experia wifis de hoofdrol speelt dan draait alles op wifi 5.

Nee er is absoluut geen v12 nodig. Ze vormen zelfstandig een netwerk samen.

De v12 geeft nog regelmatig combinatiefouten ism de superwifis. Zie elders in het forum  ik zou het bij de v10 houden. De v12 voegt niets toe op het gebied van wifi als er superwifis 2 zijn.


Hallo @BurningTyre ,alléén defecte modems worden door KPN vervangen.