Skip to main content

Ik heb abonnement Ziggo (op mijn adres kan KPN geen 250 mbit leveren) Nu heb ik 4x KPN superwifi punten gekocht die ik wil koppelen aan experiabox die ik aansluit op de Ziggo modem/router. Wie kan vertellen hoe ik de experia box v10 in bridge modus krijg (die ik bedraad koppel aan de Ziggo modem/router ?

Een Experiabox heeft geen bridge modus. En waarom zou je die achter een Ziggo modem willen koppelen? Dat kan helemaal niet. Waarom heeft u überhaupt SuperWiFi's gekocht als u bij Ziggo zit?

Die SuperWiFi's kun je overigens wel gewoon gebruiken. Maar dan direct op het Ziggo modem / router. Zonder Experiabox. 


ik begreep dat ik de kpn superhifi punten alleen bedraad kan gebruiken aangesloten op de Ziggo modem/router. Ik dacht met een een experiabox is bridge modus ik kpn superhifi punten op de experiabox kan koppelen. Ik zit aan zingt vast wegens het feit dat kpn op mijn adres geen zwaardere (250 mbit) kan leveren


Er moet 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten worden. Dat is bij de Experiabox zo, en dat is bij de Ziggo router zo. Dat maakt niets uit. De andere kunnen draadloos geplaatst worden. Ook bij gebruik van een Ziggo router. Bij installeren moeten ze wel even bekabeld aangesloten worden. Hoeft niet alle 4 tegelijk,  maar wel 2 tegelijk. Dus je moet 2 vrije poorten hebben.


kpn zegt dat kpn superwifi punten niet op andere routers werkt (tenzij bedraad). Ook bijv niet aan te sluiten op een fritzbox (die kpn ook kan leveren ipv experiabox of kpn box 12). Ik ben gebonden aan ziggo modem/router daar kpn geen afdoende internetsnelheid op adres kan leveren en zingt wel.


Dat is onzin. Het kan wel. Ik heb ze ook gewoon achter mn pfsense router, werkt prima.


ok ga ik proberen dan Weet jij he je de netwerknaam en ww kan koppelen aan de kpn superwifi punten? dat gaat nl niet automatisch volgens de installatie app omdat betreft gene experiabox/kpn box 12

 


Die app kan je beter niet gebruiken, ik weet niet of die bij u functioneert 😁

Je hebt hem ook niet nodig, je kan prima zonder.

Kunt u inloggen op de Ziggo router en daar een lijstje van aangesloten apparaten inzien?


is op ander adres; ik zal het binnenkort proberen!


Reageer